[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، احمد امیرآبادی فراهانی قبل از ظهر پنج‌شنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار قم که با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به شرایط آلودگی هوا و زیست محیطی شهر قم […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، احمد امیرآبادی فراهانی قبل از ظهر پنج‌شنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار قم که با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به شرایط آلودگی هوا و زیست محیطی شهر قم گفت: وجود مراکز آلاینده و هم‌چنین نیروگاه حرارتی باعث ایجاد بحران‌های زیست محیطی برای شهر قم شده است.

وی افزود: بعضی مراکز صنعتی قم آلاینده هستند و با توجه به تشکیل کارگروهی هنوز به این بحران توجه نشده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در شهر سلفچگان قم بحران جدی‌تر است و زندگی مردم به دلیل وجود این آلاینده‌ها سخت شده است باید وضعیت زیست محیطی قم مورد توجه قرار گیرد و از سازمان‌های محیط زیست کشور و برنامه و بودجه درخواست داریم ردیف بودجه برای مقابله با این بحران برای استان قم اختصاص دهد.

توقف فعالیت واحدهای با آلایندگی بالا

وی اظهار داشت: هر چند رونق اشتغال برای ما اهمیت دارد ولی اگر واحد تولیدی و صنعتی فعالیت آن باعث ایجاد بحران در زمینه زیست محیطی و آلایندگی شود با آن برخورد می‌کنیم همان طور که در هفته‌های گذشته با فعالیت و سرمایه گذاری واحدی برای تولید برق با ضریب آلایندگی بالا برخورد شد.

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: در دوره ریاست خانم ابتکار هم برای بررسی بحران دریاچه نمک جلساتی داشتیم ولی مشکل حقابه دریاچه نمک حل نشد و وضعیت آن اکنون بحرانی‌تر شده است.

وی در پایان گفت: از ریاست کنونی سازمان حفاظت محیط زیست درخواست داریم در شورای عالی آب کشور این موضوع بررسی و پیگیری شود.

[ad_2]