معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با تأکید بر انجام تکالیف مشخص‌شده در مصوبات سفر ریاست جمهوری توسط وزارتخانه‌ها گفت: تا زمانی که وزارت خانه‌ها تکالیف خود را در واگذاری اراضی و تفویض اختیار انجام نمی‌دهند، پروژه‌ای اجرایی نمی‌شود.

مجید متین فر در صدوبیست و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که با موضوع دور دوم سفر ریاست جمهوری به قم تشکیل شد اظهار داشت: متأسفانه بخشی از مصوبات سفر نخست ریاست جمهوری به علت عدم همکاری سایر نهادها اجرایی نشده است.

وی به عدم تفویض اختیار توسط وزارتخانه‌ها اشاره کرد و افزود: عدم تفویض اختیار و واگذاری اراضی موردنظر مانع اجرایی شدن پروژه‌هایی مانند جمع‌آوری ریل راه‌آهن، ساماندهی حاشیه شهر شده که باید در این سفر تعیین تکلیف شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم به امتناع وزارت راه و شهرسازی در واگذاری اختیار بلوار پیامبر اعظم(ص) به شهر نیز اشاره کرد و گفت: باوجود تأکیدات معاون اول رئیس‌جمهور، وزارت راه این بلوار را با ۷ بند به استان تفویض کرده که امکان تصمیم‌گیری از استان را گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر قرار است تفویض اختیاری انجام شود نباید شرط و شروط داشته باشد تا استان بتواند بهترین تصمیم‌گیری را برای شهر داشته باشد و این مخالفت‌ها از سوی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها یک حق وتویی است که در اختیار تهران بوده و جلوی توسعه را می‌گیرد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : شهرداری قم