شهردار قم گفت: تا پیش از شروع تعطیلات نوروز وضعیت سه‌راه و چهارراه بازار از نظر سیما ، منظر شهری و ترافیکی ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری،فرهنگی شهر کریمه، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه شورای مدیران شهرداری قم، با اشاره به وجود برخی مشکلات در هسته مرکزی شهر قم اظهار کرد: اتفاقات خوبی در سال‌های اخیر در این زمینه رخ داده که می‌توان به احداث پیاده راه ارم، پیاده راه انقلاب، پیاده راه آیت‌الله مرعشی نجفی و ساماندهی میدان شهید مطهری اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاقات هرچند بر اساس برنامه رقم خورده است اما برای ما کافی نیست و باید با اقدامات تکمیلی، شرایط بهتری در هسته مرکزی شهر قم رقم زده شود.

شهردار قم با اشاره به اهمیت رفع سد معبر و ساماندهی ترافیکی در هسته مرکزی شهر قم گفت: این فضا باید برای تردد شهروندان و زائران، مناسب‌سازی شود.

سقائیان نژاد تعمیر پیاده‌روها، ترمیم خط‌کشی‌ها، رفع سد معبر، تقویت نظافت، نظارت بر عملکرد سیستم حمل‌ونقل عمومی و تقویت عملکرد خودروهای برقی در هسته مرکزی شهر قم را ضروری دانست.

وی ادامه داد: در این زمینه بخشی از اقدامات با اجرای پروژه‌های عمرانی همراه است اما بخش دیگری باید با تقویت نظارت و مشارکت پلیس راهور انجام شود.

شهردار قم با اشاره به اینکه تسهیل دسترسی به حرم مطهر باید به صورت یک برنامه ویژه دنبال شود گفت: باید کمیته‌ای مختص به ساماندهی معابر هسته مرکزی شهر قم تشکیل شده و مشکلات در این حوزه برطرف شود.

انتهای پیام