نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وظیفه روحانیت حفظ نظام است و باید در عرصه‌های گوناگون یار و یاور انقلاب باشد.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، آیت الله عباس کعبی نایب رئیس جامعه مدرسین در دیدار جمعی از طلاب استان آذربایجان غربی با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی، گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی، عرصه برای تبلیغ و گسترش اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) بیش از پیش فراهم شده است.

وی عصر حاضر را عصری مهم و تأثیرگذار دانست و خاطر نشان کرد: روحانیت باید در این دوران، کادرسازی نماید و در زمینه‌های گوناگون تحقیقی، آموزشی، تبلیغی و …، متخصصان کارآمد تربیت کند و بیش از هر زمان دیگری، حضور فعال داشته باشد.

وی ادامه داد: وظیفه روحانیت حفظ نظام است و باید در عرصه‌های گوناگون یار و یاور انقلاب باشد و ضمن ورود به دیپلماسی دینی، فرهنگی و اجتماعی، به تعامل با جهانیان پرداخته و در فضای بین‌الملل اثرگذار ظاهر شود.

عضو جامعه مدرسین، حفظ انسجام ملی، وحدت، هم‌گرایی، هم‌افزایی و خدمت به مردم را از جمله دیگر وظایف روحانیت برشمرد و تصریح کرد: روحانیت باید مطابق وظیفه تاریخی خود عمل کرده و به حل مشکلات در حوزه‌های مختلف کمک کند.

وی، قهر، عزلت، عافیت‌طلبی و کنار کشیدن روحانیت از مسئولیت‌های اجتماعی را گناهی نابخشودنی عنوان کرد و ابراز داشت: انسان مؤمن باید قیام و قعودش را خالصانه برای خداوند انجام دهد و چشم به تشکر دیگران نداشته و همیشه خود را نسبت به نعمات الهی بدهکار بداند تا رضایت و نصرت الهی و توجهات حضرت ولی عصر(عج) شامل حال او شود.

انتهای پیام/