فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز به جای رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین، ولی فقیه نماد عینی و مجسم صراط مستقیم برای امت اسلامی است و ترجمه اهدنا صراط المستقیم این است که خدایا ما را پشت سر امام و مقتدای عظیم الشان‌مان ثابت قدم نگهدار.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری شهرکریمه، امیر کیومرث حیدری درمراسم یادبود رژه باشکوه هوایی و زمینی کارکنان ارتش جمهوری اسلامی در برابر امام خمینی در ۱۹ تیر ۵۸  که پیش ازظهر امروز در سالن اجتماعات باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب بسیار بر آن تاکید دارند، جهاد تبیین است که همواره به سه ویژگی قطعی، فوری و ضروری بودن آن در سخنان خود اشاره می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین بیان کرد: جهاد تبیین یعنی به زبان بیاوریم که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی چه رویدادهای مهمی در جهان و جغرافیای کشورهای مسلمان رخ داده و همچنین نظام مقدس جمهوری اسلامی چه ارزش‌هایی به وجود آورده است که این خود منبعث از بصیرت الهی امام بزرگوار(ره) است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: استقلال، آزادی، سربلندی، عزت و افتخار ما همگی در گذشته، حال و آینده مرهون آن عزیز سفر کرده است و درود بر روان پاک شهدای عزیزی که با اقتدا به شهدای کربلا و یاران رسول الله(ص) امام وقت خود را تنها نگذاشتند.

وی با اشاره به حماسه ارتشی‌ها در سال ۱۳۵۸ گفت : امروز را ما گرامی میداریم و این حماسه بزرگ، حماسه‌ای که ولایت مداری و ولایت‌مدار ماندن را زنده می‌کند. سوره حمد در قرآن کریم به خوبی جایگاه ولایت را تبیین می‌کند، آیه اهدنا صراط المستقیم تاکید می‌کند که خدایا مارا به صراط مستقیم هدایت فرما یعنی اگر کسی در این راه قرار گیرد بدون شک به رستگاری می‌رسد.

حیدری با اشاره به زنجیره ولایت اظهار کرد: راهی با این قداست حتما معلم، راهنما و هدایت‌گر می‌خواهد و گرنه رسیدن به هدف محقق نخواهد شد و همانطور که در اسلام و قرآن هم این مورد اشاره شده، پیامبران نماد عینی این صراط مستقیم بودند و مردم با مشاهده آنان زندگی و سیاست را آموختند تا این زنجیره به رسول گرامی اسلام رسید. پیامبر نماد عینی صراط مستقیم و بعد از ایشان ائمه معصومین نماد صراط مستقیم بودند اما امروز که رسول الله(ص) و ائمه معصومین در غیبت هستند به این معنی نیست که دیگر صراط مستقیم وجود ندارد چراکه وعده خدا این است که زمین هیچگاه از حجت خدا خالی نمی‌شود.

وی اظهار کرد: امروز به جای رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین، ولی فقیه نماد عینی و مجسم صراط مستقیم برای امت اسلامی است و ترجمه اهدنا صراط المستقیم این است که خدایا ما را پشت سر امام و مقتدای عظیم الشان‌مان ثابت قدم نگهدار.

حیدری با اشاره به این رویداد در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: واقعه باشکوه رژه هوایی و زمینی کارکنان ارتش جمهوری اسلامی در برابر امام خمینی(ره) در ۱۹ تیر ۵۸ به همین موضوع ولایت پذیری اشاره دارد که ثابت کرده ما ارتشی‌ها امام (ره) را به عنوان ولایت فقیه پذیرفتیم  و امروز با این رژه با تو بیعت میبندیم، بیعتی ناگسستنی که تاریخ هم به آن شهادت می‌دهد.

وی با اشاره به این که در نیروی زمینی ارتش، سه اصل «ولایت محوری»، «عدالت محوری» و «شایسته سالاری» دنبال می شود گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در محورهای خودکفایی و بازدارندگی به دستاوردهای مهمی دست یافته است.

امیر حیدری اضافه کرد: ارتش در بحث خدمت رسانی به مردم نیز پیش قدم بوده و در مباحثی همچون سیل و زلزله و دیگر بحران ها فریادرس مردم است.

وی خاطرنشان کرد: در جریان زلزله غرب کشور، نخستین صدایی که به گوش مردم زیر آوار مانده، رسید، صدای بالگردهای هوانیروز ارتش بود و در سیل استان لرستان و دیگر مناطق کشور، این ارتش بود که جلوتر از دستگاه های خدمت رسان، در منطقه حاضر شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این که مکتب نورانی اسلام و قرآن، رهبری‌های امامین انقلاب، مردم و نیروهای مسلح در عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش داشته است گفت: ما در قبال این عزت، خون شهدا و ایثارگری ها تکلیفی داریم که این انقلاب را حفظ کنیم و حفظ انقلاب با عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و ادامه دادن راه شهدا میسر می شود.

امیر حیدری با اشاره به این که دیگر از آن قدرت و هیمنه پوشالی آمریکا خبری نیست، تصریح‌کرد: امروز آمریکا دیگر برای ما یک ابرقدرت نیست و ایران به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمام معادلات جهانی نقش ایفا می کند.

انتهای پیام/