آیت الله اعرافی اظهار کرد: متأسفانه مدیریت شهری به صورت پراکنده صورت می‌گیرد و این یک کاستی در شهرهای مختلف کشور است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه امروز در آئین افتتاح رسمی بلوار شهیدان برقعی منطقه یک و ۱۹ پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی در قم بیان کرد: باید تاریخ دیرپا و کهن شهر قم را شناخت و به دیگران معرفی کرد؛ شهر قم بعد از طلوع خورشید اسلام یک روز از درخشش معنوی و منزلت و جایگاه رفیع جدا نشده است.

 

وی با بیان اینکه ما در کنار اقیانوس مواجی به نام قم قرار داریم، ابراز کرد: از زمانی که خاندان اشعری و محدثان به قم آمدند، پدیده شگفت انگیزی رقم خورد که بخش زیادی از مهاجران، عالمان دینی بودند و این نشان دهنده وجود ظرفیت بالای قم در تربیت چنین فقها، متکلمین، راویان و مفسرینی است که نامشان همواره در تاریخ می‌درخشد.

 

آیت الله اعرافی عنوان کرد: تاریخ قم به افراد ساکن در آن هویت و اصالت می بخشد تاریخی که روی همه شعاع ایران و در بعد وسیع‌تر روی جهان تأثیرگذار بود. باید توجه داشت که محوریت این شهر در جهان اسلام، رسالت مسئولان را سنگین‌تر کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه شهرسازی و معماری عنصری مهم در تربیت فرزندان ما و فرهنگ خانوادگی و اجتماعی است، اضافه کرد: باید معماری و شهرسازی ما مدرن، دارای ریشه در تاریخ و فرهنگ اسلامی باشد تا معنویت دینی برای آحاد جامعه برگردد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه مدیریت شهری به صورت پراکنده صورت می‌گیرد و این یک کاستی در شهرهای مختلف کشور است.

 

انتهای پیام/