[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمود سیجانی ظهر سه شنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد تصریح کرد: صادرات استان قم ۲۲۰ میلیون دلار بود که در اسفندماه و با شیوع بحران کرونا به صفر رسید. وی با اشاره به تسهیلات پرداخت شده […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمود سیجانی ظهر سه شنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد تصریح کرد: صادرات استان قم ۲۲۰ میلیون دلار بود که در اسفندماه و با شیوع بحران کرونا به صفر رسید.

وی با اشاره به تسهیلات پرداخت شده بابت رونق تولید در استان قم به واحدهای تولیدی، افزود: از زمان ابلاغ دستورالعمل‌های پرداخت تسهیلات رونق تولید از سال گذشته تاکنون ۳ هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال پرداخت شده است و این روند هم چنان ادامه دارد.

قم پیشرو در پرداخت تسهیلات رونق تولید

رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: قم از استان‌های موفق کشور در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید است و تاکنون با پرداخت این تسهیلات، بخش اقتصادی به‌خصوص حوزه اشتغال و تولید استان روند رو به رشدی داشته است و در مجوع در سه بخش کشاورزِی، گردشگری و صنعت ۶ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.

وی افزود: ۱۰۵ واحد صنعتی فعال در استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به مبلغ پنج هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شد که تاکنون مبلغ سه هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته و روند پرداخت‌ها همچنان ادامه دارد.

سیجانی ادامه داد: همچنین در مجموع در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری در بخش تسهیلات رونق تولید، انتقالی سال ۹۷ و پرداخت مستقیم، مبلغ ۶ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان در قم پرداخت‌شده است.

راهبرد حمایت از سرمایه گذاران

وی تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی در قم به‌عنوان مهم‌ترین راهبرد توسعه اقتصادی استان مورد توجه مسئولان است و در این زمینه طی سال‌های اخیر اقدام‌های عملی قابل‌توجهی صورت گرفته که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها موضوع پرداخت تسهیلات رونق تولید برای تأمین سرمایه ثابت و در گردش مورد نیاز فعالان اقتصادی است.

رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: پروژه معادن را در بحث اکتشافات تکمیلی مس و آهن و طلا را ادامه و در قالب ۱۲ پروژه معدنی پیگیری می‌کنیم و سازمان زمین شناسی شرکت مس ایران هم در قالب کمیته سرمایه گذاری ۵ پروژه را عهده دار شده تا استان تا پایان سال پروژه عناصر فلزی را تکمیل کند.

[ad_2]