مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: این سازمان در استان ماهیانه ۴۳۶ میلیارد تومان حقوق بازنشستگی، ۱۷۵ میلیاردتومان خدمات درمانی، ۱۱۱ میلیاردتومان بیمه بیکاری، ۲۷ میلیارد تومان هزینه استراحت پزشکی، ۱۶ میلیارد تومان هزینه مرخصی زایمان و… پرداخت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، محمد عاشوری مدیرکل تامین اجتماعی استان قم امروز در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، طی  سخنانی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در کشور حدود ۴۵ میلیون نفر را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی افزود: درحال حاضر سازمان تامین اجتماعی در کشور ۷۹ بیمارستان و ۳۲۳ مرکز سرپایی دارد، لازم به ذکر است که این سازمان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اقتصادی در کشور لقب گرفته است.

عاشوری تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی تا به امروز در ۲ حوزه بیمه‌ای و درمانی خدماتی را به مردم عزیز ارائه داده است، در استان قم در حوزه بیمه‌ای ۴ شعبه در شهر قم و یک شعبه در یکی از شهرستان‌ها و همچنین در بحث درمان بیمارستان امام رضا(ع) و ۳ مرکز کلینیک داریم که مشغول انجام خدمت هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: درحال حاضر بیش از ۶۱ هزار نفر در قم مستمری بگیر داریم که مطابق آمار حدود ۵۷ درصد جمعیت استان با بیمه تامین اجتماعی در ارتباط هستند. لازم به ذکر است حدود ۳۰ هزار نفر از مردم قم به صورت اختیاری و آزاد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

عاشوری ادامه داد: ۱۴ هزار کارگر ساختمانی با تنها پرداخت ۷ درصد حق بیمه، جزو بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند همچنین حدود ۱۱ هزار راننده درون و بیرون شهری نیز با بیمه تامین اجتماعی در ارتباط هستند.

وی در ادامه گفت: سازمان تامین اجتماعی در استان قم ماهیانه ۴۳۶ میلیارد تومان بیمه بازنشستگی، ۱۷۵ میلیاردتومان خدمات درمانی، ۱۱۱ میلیاردتومان بیمه بیکاری، ۲۷ میلیارد تومان هزینه استراحت پزشکی، ۱۶ میلیارد تومان هزینه مرخصی زایمان و… پرداخت می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه گسترش پوشش بیمه‌ای یکی از مهم‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: واقعیت این است بسیاری از افرادی که امروز تحت پوشش بیمه تامین احتماعی قرار گرفته‌اند، قبل از انقلاب جزو پوشش بیمه‌ای نبودند اما به لطف برکات جمهوری اسلامی و پیشرفت آن در کشور درحال حاضر تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

عاشوری اشاره کرد: در سال جاری تصمیم گرفتیم صندوق بازنشستگان بیمه تامین اجتماعی استان قم درجهت خدمت‌رسانی بهتر به جامعه هدف تقویت کنیم، بدین منظور وام‌های قرض الحسنه‌ای که مبلغ آن ۱۲ میلیون تومان بود را به ۲۰ میلیون تومان ارتقا دادیم. فرآیند ثبت نام جهت اخذ این تسهیلات نیز برای رفاه حال بازنشستگان عزیز کاملا غیرحضوری و به صورت اینترنتی انجام شد. لازم به ذکر است در سال ۱۴۰۱ حدود ۲ هزار فقره وام قرض الحسنه به  بازنشستگان عضو این صندوق پرداخت شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فرهنگ بیمه‌ای در کشور به خوبی ارتقا یافته است، مطرح کرد: در ابتدای انقلاب ۴۰ هزار نفر از مردم قم تحت پوشش تامین اجتماعی بودند و این عدد امروز به بیش از ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم بیان کرد: با توجه به نگاه دولت به خانواده و جمعیت، سازمان تامین اجتماعی توجه ویژه‌ای به بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان دارد و هر خانم خانه‌دار ایرانی می‌تواند با پرداخت مبلغی بیمه شود که در این راستا طرح بیمه فراگیر خانواده اجرایی شد. امسال در استان قم بیش از ۸۰۰ خانم خانه‌دار و ۳۰۰ دانشجو از طرح بیمه فراگیر خانواده بهره‌مند شدند.

عاشوری با اشاره به جزییات طرح بیمه فراگیر خانواده، افزود: در مدل الف شخص می‌تواند ماهیانه با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان از خدمات بازنشستگی، مدل ب با پرداخت ۵۸۰ هزار تومان از خدمات بازنشستگی و خدمات فوت و مدل ج با پرداخت ۷۵۰ هزار تومان از خدمات کامل بازنشستگی، فوت، بازماندگی و از کارافتادگی استفاده کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم ابراز کرد: رسالت سازمان تامین اجتماعی همواره خوش قولی بوده است که در این راستا چندین دهه است که حقوق افراد بدون تاخیر پرداخت می‌شود، درحال حاضر روزانه در سطح کشور حدود ۲۰ هزار مشاوره تخصصی در حوزه تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/