مدیرکل امور مالیاتی استان قم گفت: سال ۱۴۰۱ از محل مالیات بر ارزش افزوده وصولی استان ، مبلغ ۱۳۸۰ میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاریهای استان پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حسین نیروبخش امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هر جامعه‌ای ، در کنار آداب و رسوم ، زبان و گفتمان های مشترک اجتماعی وجود دارد که از آن به عنوان فرهنگ یاد می شود و در حوزه اقتصاد نیز، مقوله فرهنگ مالیاتی همان زبان و گفتمان مشترک اجتماعی است بین سازمان امور مالیاتی کشور (بعنوان نماینده حاکمیت) و مؤدیان محترم مالیاتی که تبیین این گفتمان، هنر رسانه و رسالت اصحاب قلم است.

وی افزود: با توجه به اهمیت شفافیت مالیاتی و نقش پرداخت به موقع و دقیق مالیات در سیستم اقتصادی کشورها، دولت‌ها همواره سعی می‌کنند با تدوین قوانین مناسب و کارآمد، به این مسئله کمک کرده و مشمولین را به پرداخت دقیق و به موقع مالیات تشویق و ملزم سازند. همین موضوع نیز باعث شده تا در سال ۱۳۹۸ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تصویب شود که هدف از تصویب آن، افزایش شفافیت مالیاتی، شفافیت در مبادلات اقتصادی، جلوگیری از فرار مالیاتی و سایر کارکردهای کلان اقتصادی است که در این حوزه، اصحاب رسانه بویژه خبرنگاران می‌توانند چشم بینای نظام ، حاکمیت و مردم باشند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم خاطرنشان کرد: با بیان اینکه وظیفه تأمین بیش از ۹۵٪ درآمدهای استان با اداره کل امور مالیاتی است، گفت: استان به تکالیف بودجه ای خود مبنی بر وصول سهم درآمدهای مالیاتی به خوبی عمل نموده به نحوی که درآمدهای مالیاتی استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰٪ افزایش داشته است.

وی در ادامه عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ از محل مالیات بر ارزش افزوده وصولی استان ، مبلغ ۱۳۸۰ میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاریهای استان پرداخت شده است که در مقایسه با سال قبل حدود ۳۳۵٪ درصد افزایش داشته و سهم شهر قم از این بابت با رشد ۴۵۹ درصدی نسبت به سال قبل ، حدود ۱۲۸۰ میلیارد تومان بوده است.

نیروبخش با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی ۴ ماهه ی اول سال جاری استان مبلغ هزار و ۴۷۸ میلیارد تومان بوده، بیان کرد: وصولی دوره مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حاکی از ۷۸٪ رشد می باشد.

وی با تشکر از فعالان اقتصادی و صاحبان حرف و مشاغل استان افزود: صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) در ایام تسلیم اظهارنامه های مالیاتی بابت عملکرد سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۸۱۳۷ فقره فرم تبصره ماده ۱۰۰ و تعداد ۱۸۳۵۲ فقره اظهارنامه مالیاتی تسلیم نمودند که در مقایسه با سال قبل نشان از ۲۱٪ و ۱۲٪ رشد می باشد و حدود نیمی از این فرم ها و اظهارنامه ها بصورت معاف تسلیم شده اند ، لیکن مالیات ابرازی دارای حدود ۱۷۴٪ رشد می باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم ابراز کرد: تعداد اظهارنامه های تسلیمی اشخاص حقوقی بابت عملکرد سال ۱۴۰۱ را تعداد ۴ هزار و ۶۲۲ فقره اعلام نمود که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ از نظر تعداد ۵درصد و از نظر مالیات های ابرازی ۴۷ درصد رشد داشته که علاوه بر بینش انقلابی فعالان محترم اقتصادی و صاحبان محترم حرف و مشاغل در ضرورت اداره کشور و استان با درآمدهای مالیاتی ، ناشی از بروز بودن اطلاعات پایگاه اطلاعات داده های مالیاتی ، فرهنگ سازی مالیاتی توسط خبرگان استان بویژه روحانیت معزز ، مسؤلین محترم استان و اصحاب محترم رسانه و خبر بوده است.

نیروبخش در پایان تاکید کرد: تأمین مالی بخشی از هزینه‌های مربوط به احداث مجتمع فرهنگی ورزشی شهیدان جودی، فاز (۲) بوستان حضرت خضر نبی (ع)، فاز(۳) پیاده‌رو ارم حدفاصل حرم مطهر تا چهار راه شهدا، تکمیل فاز نهایی بوستان کوثر، بلوار شهید صادقی (فاز سوم بلوار شهیدان روحانی)، بوستان زائر، تکمیل فاز (۲) سیستم روشنایی بوستان علوی، بهسازی معابر ۲۸ روستا و کمک به خرید ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان از جمله اقداماتی است که اداره‌کل امور مالیاتی استان توانسته است در راستای خدمت‌رسانی به هم استانی‌های عزیز انجام دهد.

انتهای پیام/