مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص‌ داده‌شده در بخش اشتغال خانگی به این استان تاکنون ۹۰۰ میلیارد ریال به مرحله پرداخت رسیده و ۳۰۰ میلیارد ریال همچنان در بانک‌ها معطل است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه وحید وزیری راد ضمن ارائه گزارشی از پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی از سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال به‌عنوان یکی از عوامل مهم در عدم رونق تولید یاد کرد و افزود: عملکرد ضعیف برخی از بانک‌های قم در این زمینه به‌صورت مکتوب به مدیریت استان ارسال شده‌است.

وزیری راد با اشاره به رتبه سی و یکم استان قم در جذب تسهیلات اشتغال، ادامه داد: عدم پرداخت تسهیلات پیش‌بینی‌شده توسط بانک‌ها در زمان مقرر عامل مهم در این مساله است.

وی تصریح کرد: همچنین بسیاری از واحدهای تولیدی و اشتغال‌آفرین استان قم نیز اطلاعات شاغلان جدید را در سامانه‌های مربوط به رصد اشتغال کشور ثبت نکرده‌اند که این نیز به نوبه خود در قرار گرفتن استان قم در رتبه سی و یکم اشتغال کشور مؤثر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت:‌۳۲ دستگاه در مساله مربوط به رصد اشتغال و ثبت اطلاعات لازم مسوولیت و رسالت قانونی دارند که تعدادی از آنها در واردکردن اطلاعات موردنظر کوتاهی داشته‌اند.

گفتنی است اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم برای حمایت از مشاغل خانگی در استان علاوه بر پرداخت تسهیلات بانکی، انجام اقداماتی همچون ارائه مشاوره‌های تخصصی به فعالان عرصه مشاغل خانگی،‌ برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه محلی به‌منظور ارائه محصولات مشاغل خانگی و تلاش برای افزایش سقف اعتبارات در این بخش، تفاهم نامه همکاری با مراکز علمی و فنی و حرفه‌ای در راه توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بهره‌مند از تسهیلات مشاغل خانگی و بازاریابی برای محصولات تولید شده در این بخش را نیز در دستور کار دارد.

لازم به توضیح است موارد شغلی ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان که در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت می‌شود، همراه با بیمه می‌باشد.