[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست بعد از ظهر شنبه در سومین جلسه شورای برنامه ریزی استان قم که در سالن کرامت استانداری قم و با حضور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیان کرد: در ارتباط با بحث اختصاص بودجه باید چند نکته را مد نظر داشته باشیم از جمله […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست بعد از ظهر شنبه در سومین جلسه شورای برنامه ریزی استان قم که در سالن کرامت استانداری قم و با حضور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیان کرد: در ارتباط با بحث اختصاص بودجه باید چند نکته را مد نظر داشته باشیم از جمله محدودیت منابع مالی و بحران اقتصادی و تحریم و هم‌چنین بحران کرونا که دولت با آن دست و پنجه نرم می‌کند که با این فشارها باید جهش تولید هم داشته باشیم.

۲۰ پروژه شاخص اولویت مهم استان قم

وی افزود: با توجه به کاهش ۱۳ درصدی بودجه استان باید این کاهش در همه دستگاه‌ها به طور مساوات رعایت شود لذا برای این امر باید شاخص‌ها و پروژه‌های استان اولویت بندی شود که الویت اول استان پروژه‌هایی است که قابلیت بهره‌برداری سریع دارند.

استاندار قم تصریح کرد: ۲۰ پروژه قابلیت خاتمه یافتن دارند که می‌توان برای تأمین منابع این پروژه‌ها از اعتبارت سیار و یا شناور استفاده کرد تا با شتابی بیشتر به اتمام برسند و هر دستگاهی که باید یک پروژه‌ای را معرفی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید به اولویت بندی شاخص‌ها و پروژه‌های استان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی بر اساس اولویت‌بندی و شاخص‌های استان اولویت‌بندی کنند و بررسی کنند کدام دستگاه‌ها تا پایان امسال و یا تا پایان سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

تک شهرستانی بودن قم و محدودیت اعتبارات

سرمست عنوان کرد: ما یک سری تعهدهایی در زمینه تأمین زیرساخت‌ها داریم از جمله زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی مانند تأمین گاز، برق و آب و همچنین پیگیری راه دسترسی نمایشگاه بین المللی که باید اولویت کاری باشد.

وی به چالش تک شهرستانی بودن استان قم اشاره و گفت: در ارتباط با تک شهرستانی بودن استان این چالشی است که وجود دارد و در این زمینه هم در تأمین اعتبار و بودجه مشکل داریم تا زمانی که قم تک شهرستان است این مشکل وجود دارد.

[ad_2]