مدیرعامل سیما، ‎منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: پروژه فضای سبز و سیما منظر در ورودی‌های تهران، جعفریه، جاده اراک، جاده اصفهان و جاده کاشان طراحی و در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه به یاد داریم که استاندار قم در یکی از سخنرانی های خود گفت: این ایراد بزرگی است که زمانی که از هفت نقطه وارد شهر قم می شویم نمادی برای معرفی استان وجود ندارد و جز تبلیغات تجاری  هیچ نماد فرهنگی و مذهبی در این ورودی ها نداریم. حالا در خبرها آمده است که شهرداری به سهم خود مشغول زیبا سازی فضاهای ورودی قم است .

در همین زمینه و با توجه به انتقاد به جای استاندار قم لازم است در کنار زیبا سازی و توجه به منظر ورودی ها المان ها و تمهیداتی نیز در راستای شکل و شمایل فرهنگی ورودی های شهرکریمه اهل بیت س صورت پذیرد.

پیام جو‎ادیان با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز در ورودی‌های شهر اظهار داشت: در سال‌های گذشته برنامه‌های جامعی برای ورودی‌های شهر قم طراحی‌شده که از اجزای مختلفی تشکیل‌شده است.

مدیرعامل سیما، ‎منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم افزود: پروژه فضای سبز و سیما منظر در ورودی‌های تهران، جعفریه، جاده اراک، جاده اصفهان و جاده کاشان طراحی و در حال اجرا است.

وی در خصوص ورودی از سمت تهران تصریح کرد: مجوز عملیات در محدوده حریم داخل شهری صادر شده و طراحی فضای سبز این ورودی و قبل از عوارضی به عهده اداره کل راه و شهر‎سازی است.

جوادیان ادامه داد: مطابق قانون بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها، ایجاد فضای سبز خارج از حریم داخل شهری به عهده اداره کل راه و شهر‎سازی است و شهرداری اجازه کاشت ندارد.

وی با اشاره به مطالبه ایجاد شده برای ساماندهی ورودی‌های شهر قم خاطرنشان کرد: در این عرصه چند دستگاه دخیل بوده و باید کنار هم به ایفای نقش بپردازند.