عدم اتصال پروژه فاز 5 عمار یاسر به خیابان جمهوری و میدان سپاه، منجر به بروز یک گره جدید ترافیکی به سبب عدم تحمل ورود بار سنگینی از خودروها به خیابان شهیدان فاطمی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه ، معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در نشست خبری روز گذشته که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد ضمن اعلام پیشرفت ۹۶ درصدی فاز پنجم عمار یاسر خبر از  افتتاح قریب الوقوع  این پروژه داد.

تردیدی نیست که مدیریت شهری قم در سال های اخیر ، گره های متعددی را از خیابان ها و محورهای مختلف ترافیکی قم باز کرده که شایسته تقدیر و تجلیل می باشد ولی از آنجا که پروژه عمار یاسر از آن دست برنامه هاست که مردم سالهاست در انتظار بهره برداری از آن هستند روا نیست بصورتی افتتاح گردد که بیشتر یک ضد تبلیغ باشد تا یک برنامه رضایتبخش برای مردم.

عباس حلوایی در گفتگوی اختصاصی روز گذشته با خبرنگار شهرکریمه در حاشیه بازدید از برخی پروژه های در دست افتتاح شهرداری قم  ،پارک دوبل خودروها در خیابان دورشهر را عامل اصلی بروز مشکلات ترافیکی در این خیابان اعلام نمود و افزود که فضاهای خوبی به موازات این خیابان برای رفع این مشکل وجود دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ضمن اعلام طرفه شدن احتمالی بخشی از خیابان شهیدان فاطمی، تقسیم بار ترافیکی در سایر محورها را موجب کاهش بار ترافیکی این پروژه اعلام کرد.

نکته اصلی در مورد اتصال بلوار عمار یاسر به خیابان دورشهر، عدم تناسب ظرف و مظروف به جهت بار سنگین منتقله از یک بلوار بزرگ به این خیابان کم عرض است که نه تقاطع ناقص خیابان بیگدلی توان کاهش فشار آن را خواهد داشت و نه دو طرفه شدن خیابان دورشهر.

راه حل قطعی موفقیت کامل این پروژه که در دست افتتاح ناقص می باشد ،تملک و توجه کامل به اتصال قطعه کوچکی در حد فاصل خیابان دورشهر تا میدان سپاه به عنوان بخش نهایی این پروژه است که می توانست حتی بدون ساخت زیرگذر در تقاطع بلوار با خیابان شهیدان فاطمی، بار ترافیکی این پروژه را کنترل کند ولی در وضعیت فعلی نگرانی زیادی برای بروز یک گره ترافیکی بزرگ و بروز مزاحمت برای ساکنان در حاشیه این خیابان وجود دارد./ پایان پیام

  • نویسنده : احمدنامداری