[ad_1] به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاری قرآن ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با اصحاب رسانه که در شهرداری قم انجام شد از تکمیل سومین رمپ و لوپ پل ۹ دی در قم خبر داد و اظهار کرد: آخرین رمپ و لوپ این پل سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید و شهرداری به صورت جدی برای […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاری قرآن ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با اصحاب رسانه که در شهرداری قم انجام شد از تکمیل سومین رمپ و لوپ پل ۹ دی در قم خبر داد و اظهار کرد: آخرین رمپ و لوپ این پل سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید و شهرداری به صورت جدی برای تکمیل این پروژه عمرانی متمرکز شده است.

وی اجرای عملیات تملک پروژه بلوار کارگر را مورد توجه قرار داد و گفت: این پروژه از جمله پروژه‌های بسیار سنگینی بود که برای تکمیل تملک‌های این محور چند سال به صورت محسوس تلاش شد.

معاون شهردار قم با بیان اینکه تملک در بلوار کارگر علی رغم سنگین بودن پس از چندین سال به نتیجه رسید، تصریح کرد: در حال حاضر مسیر به بهره برداری رسیده و تقاطع محور قدس با آیت الله بروجردی نیز در حال تکمیل است.

وی همچنین از اجرای مراحل پایانی این پروژه شهری خبر داد و بیان کرد: این پروژه نیز تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری و به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

قاری قرآن همچنین به قرارداد پیمانکاری برای پروژه غیر همسطح ولیعصر اشاره کرد و گفت: بر اساس این قرارداد پیمانکار باید تا پایان شهریور ماه ۹۸ کل این پروژه را تحویل دهد.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم پروژه غیر همسطح ولیعصر در زمان تعیین شده تکمیل شود، گفت: دهانه عریض و روش اجرا این پروژه را به یکی از پروژه‌های خاص تبدیل کرده است که در این راستا وجود ایستگاه مترو نیز در این محل، موجب شده پروژه بیش از پیش حساس‌تر شود.

بازگشایی بسته شده میدان ولیعصر تا پایان سال ۹۷

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود بخش بسته شده میدان ولیعصر تا پایان سال ۹۷ بازگشایی شود، عنوان کرد: در آخرین روزهای بهار ۹۸ شاهد بهره برداری محور روگذر این پروژه و پایان مشکلات ترافیکی در این منطقه خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به پروژه پل فردوسی و تقاطع پیامبر اعظم (ص) اشاره و بیان کرد: این پروژه که با پیشرفت مطلوبی در حال اجرا شدن است در سال ۹۸ فاز نخست آن که زیرگذر اصلی است به بهر برداری می‌رسد.

قاری قرآن به پروژه‌ای شاخص عمرانی که در سال جدید به اجرا می‌رسد را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: یکی از پروژه‌های شاخص که در سال ۹۸ به اجرا می‌رسد پروژه محور جمهوری بین میدان امام حسین (ع) تا خیابان یادگار امام است که بلوار جمهوری را به بلوار بنی فضل متصل می‌کند.

وی با اشاره به رقم بودجه تعیین شده برای اجرای پروژه اتصال بلوار جمهوری به بلوار بنی فضل گفت: برای اجرای این پروژه حدود ۲۰ میلیارد تومان بودجه تعیین شده که فاز دوم آن نیز از انتهای بلوار جمهوری تا بزرگراه امام علی (ع) می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در ادامه سخنانش، اجرای پروژه ذکر شده را بسیار سنگین و بزرگ دانست و گفت: اجرای این پروژه در قم با توجه به اینکه اتصال شمال به جنوب را برقرار می‌کند تأثیر شایانی در کوتاه شدن مسافت دارد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز نخست این پروژه تا دو سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

وی همچنین به میزان پیش بینی حجم پروژه‌ها در سال ۹۷ اشاره و تصریح کرد: در ردیف بودجه سال ۹۶ اجرای تعداد ۷۱۰ پروژه پیش بینی شده بود که از این شمار ۷۰ درصد محقق شد اما در سال ۹۷ به دلیل مشکلات اقتصادی ۳۰ درصد پروژه‌ها مختوم پیمان شد و برخی از آنان به صورت مجدد به پیمانکار واگذار شد و در نهایت ۵۰ درصد پروژه‌ها در این سال به اجرا رسید.

۳۰۰ هزار تن آسفالت توزیع شد

قاری قرآن با تأکید بر اینکه در دو سال آینده تمام نیازهای شهر به پوشش آسفالت برطرف می‌شود، گفت: سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر قم توزیع شد و امسال نیز علی رغم افزایش چهار برابری قیمت قیر و آسفالت تاکنون ۱۹۴ هزار تن آسفالت در سطح مناطق قم توزیع شده است و پیش بینی می‌شود سال آینده نیز ۲۰۰ هزار تن آسفالت در قم توزیع شود.

وی در بخش پایانی سخنان خویش به وضعیت متروی قم اشاره و عنوان کرد: فاز نخست متروی قم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار می‌رود بخش ساختمانی خط یک مترو تا شهریورماه سال ۹۸ تکمیل شود.

معاون شهردار قم از پیاده سازی یک هزار تن ریل در بخش مترو خبر داد و گفت: قرارداد ۳ هزار تن دیگر نیز بسته شده است و تا پایان سال این ریل‌ها نیز در محل پیاده سازی می‌شود و نیاز کل خط مترو با این تعداد تأمین خواهد شد و نیاز به خرید ریل مجدد وجود ندارد.

[ad_2]