[ad_1] حجت الاسلام علی اکبر بابایی عضو گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، با بیان اینکه قرآن کریم جایگاه اول را در متون دینی دارد، عنوان کرد: متاسفانه متخصصین علوم حوزوی رغبت کمتری برای ورود به مباحث علوم قرآنی و تفسیر دارند. حجت […]

[ad_1]

حجت الاسلام علی اکبر بابایی عضو گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، با بیان اینکه قرآن کریم جایگاه اول را در متون دینی دارد، عنوان کرد: متاسفانه متخصصین علوم حوزوی رغبت کمتری برای ورود به مباحث علوم قرآنی و تفسیر دارند.

حجت الاسلام بابایی افزود: پژوهشگران دانشگاهی که در عرصه علوم قرآنی ورود می کنند بنیه علمی لازم برای فهم علوم قرآنی و تفسیر را ندارند و در نتیجه کتاب‌هایی تولید می‌شود که قوت علمی آنها در شأن قرآن کریم نیست.

این پژوهشگر اهمیت کاربردی بودن پژوهش های حوزوی را یادآور شد و افزود: لازمه کاربردی شدن پژوهش ها اطلاع پژوهشگر از نیازهای روز است.

وی با انتقاد از موازی کاری برخی از مراکز پژوهشی، عنوان کرد: مراکز مختلفی در زمینه پژوهش های حوزوی در حال فعالیت هستند که با یکدیگر ارتباط و هماهنگی ندارند و در نتیجه موازی کاری و تکرار در فعالیت های آنها دیده می شود.

حجت الاسلام بابایی با پیشنهاد تشکیل معاونت مباحث علوم قرآنی و تفسیر در ذیل مدیریت حوزه علمیه قم، ابراز کرد: این معاونت می‌تواند از طریق ارتباط با مراکز و پژوهشگران سراسر کشور، نیازها را شناسایی و برای پاسخگویی به آنها و هماهنگی میان مراکز برنامه ریزی کند.

عضو گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزود: متأسفانه در حال حاضر پژوهش های قرآنی در حوزه علمیه جایگاه مناسبی ندارد و باید برای رفع این خلا برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی مسؤولان در نظر گرفته شود./۱۳۵۰/ت۳۰۲/ف

[ad_2]