آیین گرامی داشت هنر انقلاب اسلامی عصر یکشنبه با حضور استاد مسعود نجابتی و جمعی از چهره های هنری، فعالان فرهنگی و هنرمندان استان قم در سالن اجتماعات مجتمع تربیتی هدایت برگزار و طی آن استاد علیرضا قره گوزلو به عنوان چهره شاخص سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی استان قم معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه این مراسم عصر روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه به همت حوزه هنری استان قم با حضور «سید مهدی حسینی» رئیس حوزه هنری قم ، «مسعود نجابتی» ، هنرمند پیش کسوت و مدیر سابق هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح ،«مهدی توکلیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، «مصطفی ملائی» رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم و برخی از اساتید هنری و چهره های هنری قم برگزار شد.

در ابتدای مراسم مسعود نجابتی هنرمند گرافیست قمی که در زمان حمله به کنسولگری ایران در سوریه حضور داشت به تبیین اهمیت فعالیت هنری در بخش بین الملل و مشکلات خاص آن پرداخت و بر لزوم حضور هنرمندان در عرصه بین المللی تاکید کرد.

در این آئین علیرضا قرا گوزلو با اشاره به خاطرات زمان نوجوانی و حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل با وجود سن کم یادی از پدر شهیدش نیر داشت.

وی افزود تقابل اصلی میان جبهه حق و باطل هنوز مانده است و در این راستا وظیفه و رسالت سنگینی بر دوش هنرمندان است.

چهره شاخص سال ۱۴۰۲ هنرانقلاب اسلامی قم علاقه به آثار استاد نوری را انگیزه ورود به حوزه هنر و گرافیک دانست و با اشاره به تحصیل در دانشگاه تهران و مدتی حضور در خارج از کشور به استاد گل محمدی ، و استاد مقدادی به عنوان اساتیدی که انگیزه فعالیت و ورود او به این عرص را دادند نام برد.

وی گفت در گرافیک اعتقاد داشتم و دارم که هر چیزی را می شنویم باید تبدیل به روایت تصویری کنیم و وظیفه هنرمند تبدیل شنیده ها به تصویر است.

او با اشاره به فجایع رخ داده به دست صهیونیست ها در غزه افزود هنرمند نمی تواند در این موقع ساکت بنشیند و بی تفاوت باشد و هنرمندان انقلابی و متعهد جهان توانستند تصویر کاذب مظلومیت ساخته شده در طول تاریخ برای صهیونیست ها را به باد دهند.

وی  همچنین با اشاره به تولید یکی از آثار خود با موضوع یکی از حکام خود فروخته عرب که مطالعات موثر موجب تولید و انتشار موفق آن شد فهم سیاسی و اجتماعی را پیش نیازی لازم برای هنرمند در راستای تولید اثر موثر دانست.

گفتنی است در جریان عملیات طوفان الاقصی این هنرمند آثار خوبی در زمینه روشنگری فجایع صورت گرفته به دست صهیونیست ها تولید و منتشر کرده است/ پایان پیام