به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله روح الله قرهی، تٲسیس کننده و تولیت حوزه علمیه امام مهدی(عج) تهران، در آخرین جلسه درس تفسیر خود در سالجاری با اشاره به حروف مقطعه قرآن نکته مهمی را متذکر گردید و اظهار کرد: نکته ای که باید دقت کرد این که هر […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله روح الله قرهی، تٲسیس کننده و تولیت حوزه علمیه امام مهدی(عج) تهران، در آخرین جلسه درس تفسیر خود در سالجاری با اشاره به حروف مقطعه قرآن نکته مهمی را متذکر گردید و اظهار کرد: نکته ای که باید دقت کرد این که هر کدام از این حرکات حروف در قرآن یک معنایی دارد، بنابراین خداوند متعال حروف مقطعه را بدون حرکت گفته چون خواسته همه معانی را در آن تصریح نماید؛ در نتیجه عظمت قرآن هم در همین هست.

لو رفتن قرآن های تحریف شده صهیونیست ها

تولیت حوزه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به کوشش صهیونیست ها برای تحریف قرآن از طریق تغییر دادن حرکات حروف، اظهار کرد: چند پارسال صهیونیست ها در بنگلادش ۵۰۰ هزار قرآن را چاپ و توزیع کردند که در این قرآن، صهیونیست ها هیچ کدام از حروف قرآن را تغییر نداده بودند لکن حرکات حروف را عوض کرده بودند، که از طریق تغییر حرکات، مفهوم تغییر پیدا کرده بود؛ در نتیجه اگر یک حرکت در یک سوره تغییر کند، محتوای کل سوره عوض می گردد.

وی دنبال کرد: جالب این که مسلمین بنگلادش با وجود اینکه سواد علمی چندانی ندارند، اما اکثرا حافظ قرآن هستند، این محافظت قرآن چه برکاتی داشت که آنان فوری متوجه این شیطنت صهیونیست ها شده بودند و فوری قرآن تحریف شده آنان لو رفت و نسخه های آن تألیف گردید.

انفاق بدون منت در حد وسعتان در روزهای انتهایی سال

آیت الله قرهی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به روزهای انتهایی سال سفارش به انفاق کرد و اظهار کرد: روزهای آخر سال هست و رسم هست که مردم لباس نو برای خود می خرند، نکند در این روزها من و شما برای فرزندان خود لباس بخریم اما دیگران را، فامیل و همسایه را فراموش کنیم.

ما توان داریم به جای دو دست لباس، یک دست لباس برای فرزندانمان بخریم و یک دست دیگر هم برای خانواده های نیازمند دریافت کنیم و آن وقت چقدر لذت بخش هست که دیگری را خرسند کرده ایم.

این استاد حوزوی تصریح نمود: ابی بصیر می گوید رسیدم محضر امام صادق(ع)  و عرض کردم فلانی وضعش خوب نیست و ما نیز کمک کرده ایم و آمده ایم تا شما هم کمک کنید و این کمک را تبرک نمایید. ابی بصیر می گوید ما که همیشه امام را با چهره ای مهربان دیده بودید یک دفعه تماشا کردیم که امام غضبناک گردیدند و اظهار کردند به چه سبب اذیتش می کنید؟! اظهار کردم که ما اذیتش نمی کنیم داریم کمکش می کنیم، امام فرمود همین قدر که من تو را در هر مراسمی نگاه کنم یادم می آید تو به فلانی کمک کرده ای، این اذیت هست.

آیت الله قرهی با سفارش به اینکه به یکدیگر کمک کنید و نگویید مگر دولت نیست، اظهار کرد: برخی ها ندارند و خیلی عجیب هست. در روایات داریم که خدا دوست دارد مردم خودشان دست یکدیگر را دریافت کنند، نگویید دولت مگر نیست، من کاری به دولت ها ندارم و بحثم سیاسی نیست، روایت می گوید مردم باید دست یکدیگر را دریافت کنند، در حد وسع خودمان به دیگران کمک کنیم آن وقت لذت بخش می گردد.

چه طور لحظه تحویل سال به احسن الحال برسیم

آیت الله قرهی اظهار کرد: وقتی به یکدیگر کمک کردید و به فکر همدیگر بودید در آن لحظه تحویل سال که می گویید «یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، پیرامون حالنا الی احسن الحال»، آن موقع جدی خداوند به شما احسن الحال را عطا می کند، حتی آقا جان، امام زمان(عج) هم به شما عنایت می کند.

دعای فرج در راس همه دعاهای لحظه تحویل سال 

آیت الله قرهی در انتهاء سفارش کرد: در لحظه تحویل سال دعای کلیدی همه مردم درخواست ظهور حضرت حجت(عج) باشد، که به جد اگر درخواست کنید و آقا جان بیاید در آدم دگرگونی واقعی ایجاد می گردد. تا آقا جان نیاید به آن حال واقعی نمی رسیم، پس بدانید فرج و گشایش تمام اقدامات من در فرج امام زمان(عج) هست؛ پس با اهمیت ترین دعایتان دعا جهت ظهور آقا جان باشد. قطعا در آن لحظه های تحویل سال دعای کلیدی تان ظهور حضرت حجت(عج) باشد.