[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سید حسین اخوان علوی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تفاهم‌نامه سه جانبه برای راه اندازی کارخانه نوآوری استان قم، گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان مجموعه پارک علم و فناوری استان قم، دانشگاه ادیان و مذاهب و مرکز توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای راه اندازی کارخانه […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سید حسین اخوان علوی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تفاهم‌نامه سه جانبه برای راه اندازی کارخانه نوآوری استان قم، گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان مجموعه پارک علم و فناوری استان قم، دانشگاه ادیان و مذاهب و مرکز توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای راه اندازی کارخانه نوآوری به امضا رسیده و به زودی وارد مرحله اجرایی می‌شود.

وی گفت: از جمله اهداف راه اندازی این کارخانه می‌توان به توسعه اقتصاددانش بنیان، ایجاد و توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی، افزایش سهم تولید و خدمات دانش بنیان، ارتقای بهره‌وری اقتصادی، کارآفرینی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و فناوری کشور اشاره کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم ابراز کرد: راه اندازی کارخانه نوآوری به رشد و توسعه شتاب دهنده‌ها و استارتاپ ها و در نهایت به رشد و گسترش اشتغال و کارآفرینی دانش بنیان کمک بسیاری می‌کند.

وی محل استقرار کارخانه نوآوری را در دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد و افزود: کارخانه‌های نوآوری فرصتی مناسب برای تبدیل ایده‌های نو به ثروت است بنابراین باید مورد توجه قرار گیرد.

اخوان علمی با بیان اینکه در کارخانه نوآوری صاحبان ایده و استارتاپ‌ها گرد هم می‌آیند، تصریح کرد: فضای استقرار کارخانه نوآوری بر اساس تفاهم نامه قابل افزایش و توسعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه ساخت و اتمام این پروژه عمرانی در فاز اول تا پایان سال ۹۹ خواهد بود، افزود: پس از احداث کارخانه نوآوری در قالب قرارداد اجاره حداقل به مدت ۱۰ سال به پارک علم و فناوری واگذار می‌شود.

[ad_2]