به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از شهر قم؛ جمعی از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه شهر قم طی اطلاعیه ای به حوادث موخر و بعضی عکس العمل ها به نامه آیت الله یزدی به آیت الله العظمی شبیری زنجانی پرداخت. متن کامل این اطلاعیه به این توصیف هست:  با […]

کارنامه مدافعان امروز مرجعیت مشحون از بی احترامی به مقدسات و مرجعیت و تقلید است به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از شهر قم؛ جمعی از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه شهر قم طی اطلاعیه ای به حوادث موخر و بعضی عکس العمل ها به نامه آیت الله یزدی به آیت الله العظمی شبیری زنجانی پرداخت.

متن کامل این اطلاعیه به این توصیف هست: 

با عرض تسلیت ایام اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبداللّه‌ الحسین(سلام الله علیه) با نهایت تأسف ملاحظه می‌شود که نامه آیت اللّه یزدی ریاست محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه شهر قم به مرجع گرامی آیت اللّه شبیری(دام ظله) بهانه‌ای شده برای غوغای تازه جریان حامی فتنه ۸۸ نسبت به نظام و اندیشه انقلابی حوزه. این سئوال که به چه سبب و به چه انگیزه‌ای همه حجم داخلی و بیگانه اینان این گونه برآشفته و هیاهو به پا کرده می‌تواند پاسخ‌های متفاوتی داشته باشد من جمله: سرپوش نهادن بر ضعف‌ها و ناکارآمدی‌های همفکران این جریان که اینک بیشتر از هر زمان معلوم شده، سرگرم کردن جامعه به امور حاشیه‌ای، ترساندن منتقدان و بستن دهان آنها علیرغم ادعای مجاز بودن نقد خدا و معصومان و…
تشکل سطوح عالی و خارج حوزه علمیه شهر قم لازم می‌بیند که در این رابطه نکات ذیل را تقدیم اساتید و فضلای ارجمند نماید:

۱٫جانمایه نامه ریاست محترم جامعه مدرسین تذکر این نکته معلوم هست که احترام و سربلندی و مجد امروز حوزه و روحانیت و مرجعیت در سایه نظامی هست که پیروان مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) و به‌ویژه علمای فداکار این مکتب برای تحقق آن رنج‌ها برده‌اند و خون‌ها نثار کرده‌اند. یادآوری این نکته آن هم از طرف فقیهی که خود از پیشگامان این نهضت هست کجا و چه طور می‌تواند بی احترامی تلقی گردد؟.

۲٫این مدعیان دفاع از حریم مرجعیت به کلی خود را به غفلت می‌زنند که علت نگارش این نامه و سرگشاده بودن آن،‌ رسانه‌ای کردن عمدی خبر دیدار مرجعی محترم با کسانی هست که در سال ۸۸ ظلمی بزرگ را در حق نظام اسلامی مرتکب شده‌اند و تا به حال حاضر به حتی معذرت خواهی از کار خود نشده‌اند و رهبری معظم و بزرگوار انقلاب اسلامی حتی حاضر به پذیرش آنها جهت عیادت هم نشدند. ملاقاتی که مفهوم و مفهوم آن بر کسی پوشیده نیست و می‌تواند به ایجاد حاشیه امن برای چنین افرادی تفسیر گردد و صرفاً در چارچوب دیدار با چند شاگرد قدیمی قابل تفسیر نیست. البته تعجب آور نیست که غالب هیاهوگران و طلبکاران این روزها به اسم دفاع از مرجعیت کسانی می باشند که خود در آن فتنه لغزیده‌اند و تا به امروز دِین خود را در آن ماجرا ادا نکرده‌اند. عجیب آن هست که ادعای دفاع از مرجعیت از طرف کسانی مطرح می‌شود که پیشینه آنها مشحون از بی اعتنایی لکن بی احترامی به مقدسات دینی و مرجعیت و اجتهاد و تقلید هست. افرادی که تقلید را کار میمون می‌دانستند امروز به ناگهان مدافع مرجعیت شده‌اند.

۳٫مثل هر فتنه‌ای در این صحنه نیز بعضی اشخاص ظاهر الصلاح به سبب فقدان شناخت کافی از ریشه‌های ماجرا وارد شده‌اند و با اظهار و اقدام خود به جای دفاع از حق به انتقاد از فقیهی غیور پرداخته‌اند که با رعایت آداب لازم، نقدی مشفقانه بر اقدامی قابل انتقاد وارد ساخته هست. جای تأسف هست که این اشخاص هم ناخواسته با کسانی چون حامی های فتنه ۸۸ و رسانه‌‌هایی چون BBC و VOA همنوا گشته‌اند.

۴٫تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه شهر قم بر خود فرض می‌بیند که پیش از هر چیز از جایگاه حاکمیت اسلامی به‌عنوان دستاورد قرن‌ها کوشش عالمان راستین و به‌ویژه در عصر ما حضرت امام خمینی(رضوان اللّه علیه) پاسداری نماید. در کنار آن یقیناً محافظت حرمت و جایگاه مراجع عالی مقام که خود در صف مقدم دفاع از نظام و حاکمیت اسلامی بوده و می باشند را واجب و ضروری می‌دانیم و در عین حال بر لزوم نگاهداشت حرمت نهاد موثر و انقلابی جامعه مدرسین اهتمام داریم.

۵٫لازم به ذکر هست که دعوت به نگاهداشت جایگاه نظام و حاکمیت اسلامی هیچ گونه منافاتی با استقلال واقعی حوزه از جناح‌بندی‌ها و قبیله‌گرایی‌های سیاسی ندارد. تاسف انگیز آن هست که کسانی به اسم دفاع از استقلال حوزه و حرمت نهادهای آن چنان نسبت به حاکمیت و نظام اسلامی بی مهری روا می‌دارند که گویی هیچ نسبتی میان حوزه و نظام نیست. اینان که خود در سایه عزت و عظمت نظام اسلامی از امنیت و احترام برخوردارند به آن گونه ناسپاسانه حرف می‌رانند که مصداق روشن بر شاخ نشستن و بن بریدن هست. گویی نمی‌دانند که در فقدان نظام اسلامی هیچ شأن و جایگاهی برای آنها و نهادهای حوزوی سنتی و غیر سنتی باقی نخواهد ماند.

۶٫در انتهاء همگان را به هوشیاری و رعایت مرزهای تقوا و انصاف فراخوانده، از خدای بزرگ عزت مستدام نظام اسلامی و رهبر فرزانه آن، مراجع والامقام و همه علمای راستین و دفع حیله دشمن ها را مسألت داریم.
تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه شهر قم

انتهای پیام