[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام سید محمدباقر تکیه‌ای در نشست خبری دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان قم که بعد از ظهر چهارشنبه در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: آستان قدس رضوی دفتر قم، هشت برنامه محوری و برنامه‌های دیگر را تدارک دیده و در مجموع بیش از ۸۶ […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام سید محمدباقر تکیه‌ای در نشست خبری دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان قم که بعد از ظهر چهارشنبه در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: آستان قدس رضوی دفتر قم، هشت برنامه محوری و برنامه‌های دیگر را تدارک دیده و در مجموع بیش از ۸۶ عنوان برنامه در طول دهه مبارکه کرامت اجرا می‌شود.

وی افزود: ترویج معارف متناسب با سیره اجتماعی امام رضا (ع)، تعمیم و تعمیق فرهنگ از زیارت و زیارت از دور، تأکید بر گسترش همدلی عمومی و گفتمان کریمانه، جهت دهی شادی و نشاط عمومی مؤمنانه، پاسداشت شهدا و مجاهدان جبهه مقاومت، ترویج شعار جهش تولید و آمادگی جامعه جهانی برای توسل به معارف ناب اهل بیت و مخصوصاً امام رضا (ع) را از برنامه‌های مهم این کانون ذکر کرد.

دبیر کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی به سرفصل‌های برنامه‌ها در ایام دهه کرامت اشاره و خاطر نشان کرد: برنامه کاروان زیر سایه خورشید با طراحی پروتکل دقیق با حضور بیش از دو هزار کاروان در سراسر کشور در روز گذشته به حرکت درآمدند.

حجت الاسلام تکیه‌ای عنوان کرد: آئین خطبه خوانی مسجد جمکران، دیدار با کارکنان جانباز و خانواده شهدای مدافع حرم، تجلیل از برخی پزشکان و پرستاران عرصه مبارزه با کرونا، سرکشی به برخی از مناطق محروم قم و برخی کارخانجات اقتصادی با هدف نکوداشت شعار سال و غیره از دیگر سرفصل‌ها هستند.

وی بیان کرد: برنامه ایران خانه حضرت رضا (ع) در قالب جشن‌ها و محافل خانگی برگزار می‌شود و کل این برنامه با ۳۰ عنوان به میزبانی کانون خادم یاران جوانان رضوی استان قم انجام می‌شود.

دبیر کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی در قم تأکید کرد: آستان قدس رضوی همگام با اهداف و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا پروتکلی دقیق و کامل درباره مراسم این دهه تدارک دیده و همه خادم یاران را مکلف به رعایت این موارد کرده است.

وی افزود: برنامه عهد و عقد هم از دیگر برنامه‌ها بوده که برگزاری عقد تعدادی از زوج‌های جوان در این قالب و در اتاق عهد مسجد جمکران برگزار می‌شود و بعد از عقد هم زیارت ماه عسلی امام رضا (ع) برای این زوج‌ها انجام می‌شود؛ سپس با کمک کانون خادم یاری خانواده یک سال برنامه مشاوره سبک زندگی برای آن‌ها برگزار می‌شود.

حجت الاسلام تکیه‌ای تأکید کرد: برنامه دیگر «فدای دخترم» نام دارد که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات جشنی برای این منظور برگزار می‌شود؛ در این برنامه دختران فعال و نمونه و خادم یاران دختر نمونه تجلیل می‌شوند.

وی بیان کرد: برنامه بعدی، محله مهربانی بوده و این برنامه در ده کانون محله‌ای در ده شب با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

دبیر کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی در قم یادآور شد: برنامه سهم من از همدلی هم به منظور حمایت از افرادی که دچار مشکلات اقتصادی شدند برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تصفیه حساب‌های خرد برخی از افراد، توزیع دو هزار بسته پروتئینی، توزیع ۱۱۰ بسته معیشتی و توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی به مناسب دومین سالروز شهادت شهید ابراهیم رشید از اقداماتی است که انجام خواهد شد.

حجت الاسلام تکیه‌ای خاطرنشان کرد: برنامه نسیم مهر رضوی و به منظور برگزاری اردوی سلامت انجام می‌شود و پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف در این اردو حضور پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: صعود به قله دماوند نیز توسط کانون خادم یاری ورزش استان قم انجام می‌شود و طلاب خادم یار این کار را انجام خواهند داد.

دبیر کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی در قم تصریح کرد: شب شعر دخترانه هم توسط دختران خادم یار رضوی انجام می‌شود و تمامی برگزار کننده‌ها و مهمانان بانوان و دختران هستند.

[ad_2]