به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛آیت الله دستغیب(ره) در صفحه ۱۵۹ جلد اول کتاب گناهان کبیره درباره قطع رحم به آدم ها اخطار می دهد که توصیف آن د متن زیر آمده هست. حضرت امیر(ع) در خطبه اش فرمود: به خداوند پناه مى برم از […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛آیت الله دستغیب(ره) در صفحه ۱۵۹ جلد اول کتاب گناهان کبیره درباره قطع رحم به آدم ها اخطار می دهد که توصیف آن د متن زیر آمده هست.

حضرت امیر(ع) در خطبه اش فرمود: به خداوند پناه مى برم از گناهانى که نیستى را نزدیک مى کند . یک نفر اظهار کرد آیا گناهانى هست که فنا را نزدیک کند؟ فرمود بله قطع رحم، به درستى که خانواده اى که باهم جمع گردند و مواسات نمایند با یکدیگر، خداوند رزق آنان را فراوان مى فرماید و خانواده اى که از هم جدا گردند و از یکدیگر ببرند خداوند وی را از توسعۀ در رزق و طول عمر محروم مى فرماید هرچند اهل تقوى باشند.

یکى از اصحاب حضرت صادق (ع) شکایت پسر عموهایش را به آن حضرت کرد و اظهار کرد: برادرهای و پسر عموهایم مرا سخت در فشار گذاشته اند و سهمى که از خانه داشتم از من گرفته اند منحصرا یک اطاق براى من باقى گذارده اند اگر بخواهم شکایت آنان را نزد حکومت وقت بنمایم هرچه در دست آنان هست مى توانم بگیرم.

حضرت فرمودند: حوصله کن خداوند به زودى براى تو فرج خواهد فرمود، این فرد قبول کرد و بازگشت، در سال صد و سى و یک ،وبائى آمد و تمام آنان مردند و یک نفر هم از وی باقى نماند، پس خدمت حضرت صادق (ع) آمده حضرت فرمود: حال خانواده تو چه طور هست؟ عرض کرد بخدا قسم که همه مردند. حضرت فرمود: هلاک شدن آنان براى این هست که با تو بد کردند و حق ترا نشناخته و قطع رحم خود نمودند همه نابود گردیدند.

از حضرت صادق (ع) هست که رسول خدا (ص) فرمود:هرگاه در مردم دانش باشد ولى عمل به آن نباشد و الفت و محبت منحصرا به زبان باشد نه به دل و رحمها قطع گردد، در این هنگام خداوند رحمت دنیویه و اخرویۀ خود را از آنان بریده، پس گوش دل وی کر و چشم دل آنان را کور خواهد فرمود.

رسول خدا (ص) فرمود: نا عدالتی و قطع رحم از هر گناهى سزاوارتر هست که خدا زودتر صاحبش را در دنیا عقوبت کند، با آنچه، در آخرت برایش از انواع عذابها ذخیره کرده هست .و نیز فرمود: قاطع رحم داخل بهشت نمى گردد.

و نیز فرمود: قطع رحم مانع استجابت دعا هست.

در باب فضیلت شب قدر از آن حضرت مرویست: که خداوند در آن شب همه را مى آمرزد مگر چهار قوم را، شرابخوار، عاق والدین، قاطع رحم، دشمنى کنندۀ به مؤمنان.