[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام حامد کاشانی محقق تاریخ اسلام و استاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام شب گذشته در مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت که در حسینیه فاطمه الزهراء سلام‌الله‌علیها برگزار شد، به بیان سخنانی پرداخت که در ادامه می‌خوانید. زمانی که فتنه‌ها سنگین و کار برای تشخیص سخت و ایجاد شک می‌شود، […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام حامد کاشانی محقق تاریخ اسلام و استاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام شب گذشته در مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت که در حسینیه فاطمه الزهراء سلام‌الله‌علیها برگزار شد، به بیان سخنانی پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

زمانی که فتنه‌ها سنگین و کار برای تشخیص سخت و ایجاد شک می‌شود، به افرادی نیاز داریم که مانع تکرار خاطرات تلخ گذشته شوند و به خط‌شکنی بپردازند. اگر انسان در راه دین طعنه نخورد باید به اعمال خود شک کند؛ این روزها انسان باید از خود بپرسد چرا صفحه من در فضای مجازی بسته نشد؟ فردی که حاضر نیست صفحه خود را در فضای مجازی از دست دهد، چگونه حاضر است جان خود را در مسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام فدا کند؟ امیرالمؤمنین علیه‌السلام در راه دین آبروی خود را داد و صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها نیز در راه امیرالمؤمنین تمام هستی خود را فدا کرد.

آخرالزمان دوران امتحان رسانه‌ای است که در آن دوران، نان افرادی در این است که کمتر صحبت کنند. حضرت زهرا و امیرالمؤمنین تنها ماندند زیرا گذشتن از آبرو برای مردم سخت بود. اگر در سال ۱۳۴۲ ساواک فردی را دستگیر می‌کرد حتی همسایه‌ها نیز به او خرابکار می‌گفتند اما اگر همین فرد در سال ۱۳۶۵ شهید می‌شد، عزّت محله خود به حساب می‌آمد؛ بنابراین گاهی برای رسیدن به مقصود باید از آبروی خود هم گذشت.

ترور شخصیتی در عصر حاضر و با وجود دامنه گسترده رسانه‌ها، بهترین روش ضربه زدن است. جریان مقابل با کلیدواژه «دلواپس» چهار سال بر سر مردم زد، در حالی که می‌توانستیم کلیدواژه‌ «ساده‌لوح» را ایجاد و لیستی از افراد را ذیل آن ارائه کنیم. امروز بعد از ۲۸  روز از شهادت حاج قاسم سلیمانی افرادی گفتند ما سر میز مذاکره‌ایم اما بعد از اینکه مردم اخم کردند دیگران را واسطه کردند تا بگویند منظورشان این نبوده است.

مشکل مردم ما این است که نسبت به مسائل حساس نیستند. اگر عزاداران حضرت زهرا در موضوع خاصی همگی یک جمله را پُست کنند، در سراسر جهان پخش خواهد شد اما ما حساس نیستیم و تنها از «یا لَیتَنا کنا مَعَکم … ؛ کاش ما هم با شما بودیم» به زبان آوردن و بیان خاطراتش را می‌خواهیم و حاضر به اقدام نیستیم؛ زیرا می‌ترسیم و نمی‌خواهیم آبروی خود را از دست بدهیم. امروز ما حاضریم برای حفظ دین و حرکت کشور در مسیر حق از چه چیز خود بگذریم؟ /۸۸۲/ ۱۰۲/

[ad_2]