مسئول واحد مخطوطات کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه (س) از اهدای یک جلد قرآن خطی توسط بهرام قربانی کاتب قرآن کریم، به کتابخانه فاطمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، محمد عباسی یزدی از اهدای یک قرآن خطی توسط بهرام قربانی کاتب این اثر هنری به کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه (س) خبر داد.

 

مسئول واحد مخطوطات کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: کاتب این قرآن، از افسران بازنشسته نیروی انتظامی، اهل استان لرستان و ساکن شهرستان الیگودرز است که این جلد ازکلام الله مجید را در ۶۵۸ برگ به صورت یک رو طی بیش از دو سال کتابت نموده و به کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) اهدا کرده است.

 

وی افزود: این دومین قرآن خطی اهدا شده به آستان مقدس بانوی کرامت از سوی بهرام قربانی است و این کاتب در مهرماه ۱۳۹۸ نیز یکی دیگر از قرآن‌های دست‌نوشته خویش را به کتابخانه فاطمی اهدا کرده است.

 

عباسی یزدی ادامه داد: این کاتب دلباخته قرآن و اهل بیت(ع) در دست نوشته خود در انتهای این قرآن خداوند را سپاس می گوید از اینکه آنچنان عاشق کتابت قرآن شده است که نمی تواند حتی یک روز را بدون کتابت قرآن به شب برساند.

 

وی گفت: این کاتب هنرمند تا کنون از قرآن های کتابت کرده خویش، یک نسخه به دارالقرآن آستان قدس رضوی، دو نسخه به کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و یک نسخه به آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اهدا نموده و هم اکنون مشغول کتابت قرآن برای اهدا به آستان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

 

مسئول واحد مخطوطات کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: قرآن خطی اهدا شده به کتابخانه فاطمی به خط نسخ در قطع رحلی و بدون ترجمه است که در هر صفحه ۱۲ سطر نوشته شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: این کاتب از سال ۱۳۸۹ کتابت قرآن را شروع کرده و هم اکنون ششمین قرآن را مشغول کتابت است.

 

انتهای پیام/

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی حرم حضرت معصومه س