امام جمعه قم خاطرنشان کرد: ۱۹ دی برای ما هویت و سند افتخار و تاریخ ماندگار است که باید بزرگ داشته شود.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر با گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق اُمت با ولایت اظهار داشت: نهم دی هوشمندی و هوشیاری ملت شریف ما در برابر قانون‌شکنان و کسانی است که تَن به قانون ندادند، فتنه‌گری کردند، فساد انگیختند، و موجب آن همه لطمه به کشور شدند.

خطیب قم یادآور شد: صبح‌گاه نهم دی روزی بود که اراده الهی از آستین ملت ما بیرون آمد، و صحنه خیابان و جامعه ما لبریز از حضور مردان و زنان هوشمندی شد که روز بصیرت را آفریدند، و روزی که الهام‌بخش، پایداری و مقاومت در راه خدا و پایداری در مسیر ولایت بود را خلق کردند.

امام جمعه قم تصریح کرد: آن حضور در صحنه و در خیابان‌ها در همه مراکز از روستاها تا مرکز کشور نقطه عطفی در انقلاب‌اسلامی بود، که فتنه‌ها را شست و راه را به سوی آینده گشود.

نهم دی ماه ۸۸ مردم سراسر کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده توسط دشمنان اسلام پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند، نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا ۱۹ دی ماه به نام دهه بصیرت نام‌گذاری شد.

عضو فقهای شورای نگهبان همچنین اظهار کرد: در پیش روی ما هم ۲۲ بهمن قرار دارد که باید حضور چشمگیر ما، صحنه‌ای جدید در این شرایط ملی و بین‌المللی بیافریند و هم ۲ انتخابات بزرگ که باید هوشمندانه و همراه با بصیرت، در آن حضور موثر و قوی داشته باشیم.

وی گفت: ملت بزرگ و رشید ما به فضل خدا، در روز نهم دی‌ماه در همه نقاط کشور در صحنه حاضر خواهند شد، حضور جوانان و ملت رشید ما هم اظهار همبستگی با فلسطین و غزه مظلوم و قهرمان است، و هم فریادی از سر بصیرت در دفاع از ارزش‌ها، ولایت و پیروی از رهبر معظم انقلاب است.

وی اضافه کرد: این حضور به فضل الهی چشمگیر و سازنده خواهد بود.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود وقایع غزه را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: محور مقاومت، مردم شجاع و مظلوم غزه، مردم شجاع و غیرتمند یمن، عراق، سوریه و بسیاری از ملت‌های بیدار جهان اسلام و وجدان‌های بیدار در سراسر جهان، قبولی‌های این امتحان بودند.

اعرافی خطاب به قبول‌شدگان در این امتحان گفت: آفرین بر شما که برای مقابله با ظلم و ستم به میدان آمدید.

وی یادآور شد: ایران مقتدر و دولت و ملت شجاع ما پذیرفته‌شدگان و پیشگام‌های این راه الهی و انسانی محسوب می‌شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه، مردود شدگان این آزمون را هم مورد توجه قرار داد و افزود: شورای امنیت سازمان ملل متحد، تشکیل خودگردان فلسطین، برخی کشورهای منطقه که به آمریکایی‌ها پایگاه دادند و با اسرائیلی‌ها ارتباط برقرار کردند جز مردودهای این صحنه هستند، از این رو خودشان را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: در راس این مردودیها آمریکای خبیث بود که جنایت کرد و لحظه به لحظه این نسل کشی را حمایت نمود.

خطیب قم گفت: مرگ بر شما که این‌جور جنایت و دفاع از جانی‌های بالفطره کردید.

وی سومین گروه این حوادث را مرددها ذکر کرد و گفت: مرددها نیز بروند خودشان را بازسازی کنند، تعدادی از کشورهای منطقه و جهان اسلام، همراهی‌هایی کردند اما نه آن طور که بایستی همراه حق شوند.

اعرافی ادامه داد: این‌ها برغم همراهی‌هایی که داشتند، ولی نمره کامل قبولی ندارند، از ترکیه، مصر و عربستان انتظارهای بالاتری بود.

وی گفت: از کشورهای مهم منطقه انتظار بود که نیرومند و قدرتمند و بدون ملاحظه در کنار عرب‌ها و فلسطینی‌ها قرار بگیرند، و با اسلام و مسلمان‌ها همراهی کنند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن افزود: در انقلاب‌اسلامی زنان بزرگی تربیت شده‌اند، که گاهی باید همه مردان جهان غبطه آنان را بخورند.

وی در ادامه افزود: مادران شهیدان، همسران و خواهرانی که در عرصه‌های گوناگون ایثار، جهاد و مقاومت کردند و در قلمروهای علمی و خدمات اجتماعی از خود آثار به یادماندنی بر جای گذاشته‌اند از افتخارهای ما هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: مبادا موج سهمگین غربی بیاید حجاب و عفاف را از ما بگیرد و دختران و خواهران ما را مبتلای به آلودگی‌ها کند، این زنگ خطری است که تمدن اسلامی و گفتمان انقلاب‌اسلامی را تهدید می‌کند.