[ad_1] محمود سیجانی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به ضرورت شکل‌گیری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای رونق تولید گفت: در سه ماه نخست امسال این ستاد در استان قم ۷۸ مصوبه داشته که ۲۸ مصوبه اجرا و ۵۰ مصوبه هم در دست اقدام است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نگاه […]

[ad_1]

محمود سیجانی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به ضرورت شکل‌گیری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای رونق تولید گفت: در سه ماه نخست امسال این ستاد در استان قم ۷۸ مصوبه داشته که ۲۸ مصوبه اجرا و ۵۰ مصوبه هم در دست اقدام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نگاه به بازارهای فرا سرزمینی را نیز از اولویت‌های اصلی برای جهش تولید و ارزآوری بیان کرد و گفت: میزان صادرات استان تا پایان خردادماه امسال ۲۲ میلیون دلار و ارزش وزنی ۱۸ هزار تن بوده که میزان صادرات بر اساس مبدا تولید به ارزش ۳۱ میلیون دلار و وزن ۳۲ هزار تن برآورد شده است.

وی افزود: عمده کالاهای صادرشده مواد پلاستیکی، مفتول مسی، محصولات فلزی و آلومینیوم و کفش و روغن‌های گیاهی و هم چنین محصولات گوناگون صنایع شیمیایی که به کشورهای هدف نظیر عراق، چین و افغانستان، امارات، هند و آذربایجان، ارمنستان و پاکستان، اندونزی و ازبکستان صادرشده است.

سیجانی گفت: در سه ماه نخست امسال تعداد ۴۵ کارت بازرگانی در بخش تولید و ۳۳ کارت در بخش تجاری صادر شده است.

[ad_2]