مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: اتفاقی که امسال رخ داد بحث تعامل و همکاری با مسجد مقدس جمکران است، تصمیم گرفتیم توزیع افطاری را با مرکزیت مسجد جمکران و با محوریت پویش «نذر اُمید» انجام دهیم تا به نوعی فعالیت‌هایمان پیوست مهدویت داشته باشد.

محسن مسعودیان‌راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری تشریح برنامه‌های این مجموعه در ماه رمضان که صبح امروز در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: سالی که گذشت سال خوبی برای کمیته امداد بود و توانستیم اقدامات خوبی را برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته انجام دهیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ باتوجه به اینکه ماه مبارک رمضان با سال نو مصادف شد همکاران بنده از همان روزهای ابتدایی وارد میدان شدند و فعالیت‌های خود را آغاز کردند. تمام تلاش ما این است که در سال جدید شرایط خوبی را برای خانواده محرومین، نیازمندان، ایتام و… فراهم کنیم.

مسعودیان‌راد تصریح کرد: برنامه‌های ما در ماه مبارک رمضان در ۳ محور اطعام و افطاری، ایتام و اکرام و فطریه تقسیم‌بندی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: اتفاقی که امسال رخ داد بحث تعامل و همکاری با مسجد مقدس جمکران است، تصمیم گرفتیم توزیع افطاری را با مرکزیت مسجد جمکران و با محوریت پویش «نذر اُمید» انجام دهیم تا به نوعی فعالیت‌هایمان پیوست مهدویت داشته باشد.

وی تاکید کرد: در بحث توزیع افطاری در سال گذشته ۱۱۰ میلیارد ریال از طریق کمک‌های مردمی جمع‌آوری و هزینه شد، امسال نیز پیش‌بینی می‌شود اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در این زمینه جمع‌آوری شود.

مسعودیان‌راد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بحث توزیع افطار را به ۳ دسته ساده، افطاری گرم و سبد تقسیم‌بندی کرده‌ایم، آماری که در نظر گرفته‌ایم این است که ۱۵۰ هزار وعده غذا و ۱۵ هزار سبد کالا بین خانواده‌ها توزیع شود.

وی اشاره کرد: با ساماندهی‌هایی که صورت گرفت و بازبینی‌هایی که در پرونده‌ها انجام شد، شرایط و فضا برای جذب ۴ هزارحامی برای فرزندان ایتام آماده شد که امسال در ماه مبارک رمضان به آن خواهیم پرداخت.

مدیرکل کمیته امداد استان قم توضیح داد: تمام برنامه‌هایی که در ۳۰ شب ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد پیوست قرآنی، فرهنگی و مهدوی دارد، هدف ما از این موضوع این است که در کنار بحث کمک و حمایت از خانوار، فرهنگ‌سازی ویژه‌ای در این ۳ زمینه انجام شود.

مسعودیان‌راد عنوان کرد: پایگاه‌های کمیته امداد در سراسر استان قم آماده دریافت هدایا، نذورات و کمک‌های خیرین عزیز هستند.

مدیرکل کمیته امداد در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فطریه در قم جمع‌آوری شد، همچنین پیش‌بینی می‌شود که در رمضان سال ۱۴۰۲ در بحث فطری۶ ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شود.

وی افزود: ۲۰ هزار و ۴۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که ماهیانه از ما مستمری و خدماتی را دریافت می‌کنند. ما هرساله به دنبال‌ این هستیم تا با اجرای طرح‌ها خانوار را مستقل و خودکفا کنیم تا از تحت پوشش خارج شوند.

مسعودیان راد اشاره کرد: درحال حاضر ۷ هزار دانش‌آموز و ۷۵۰ دانشجوی ایتام و محسنین در استان قم وجود دارد که بیشتر آن‌ها حامی مالی برای تحصیل دارند، اما تعداد ۵۰۰ نفر از آن‌ها تا به امروز بدون حامی هستند.

وی ادامه داد: اقدامات لازم را انجام داده‌ایم تا پایان ماه مبارک رمضان این تعداد نیز حامی داشته باشند، در حال حاضر واریزی‌های ما به ایتام و محسنین بالاتر از مقدار کشوری است؛ ما به دانش‌آموزان و دانشجویان ایتام ماهیانه ۱ میلیون تومان و به محسنین نیز ماهیانه ۵۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد در پایان گفت: اگر این ۵۰۰ نفر حامی داشته باشند، برای اولین بار در سراسر کشور، قم به عنوان اولین استان معرفی می‌شود که تمام دانش‌آموزان و دانشجویان ایتام و محسنین را تحت پوشش قرار داده است.

انتهای پیام/