سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: در مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان ۴۴۱ حرفه آموزش مهارتی داده می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود عرب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهرکریمه، طی سخنانی بیان کرد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در دو بخش دولتی و غیر دولتی متولی آموزش های مهارتی کوتاه مدت در سطح استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش دولتی دارای ۷ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان هستیم که شامل ۲ مرکز آقایان، ۳ مرکز بانوان و ۲ مرکز دومنظوره آقایان و بانوان می‌شود؛ درحال حاضر ۴۴۱ حرفه توسط مراکز دولتی ما در سطح استان به همشهریان عزیز آموزش های مهارتی داده می‌شود.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: علاوه بر مراکز دولتی که در استان دایر هستند، ۲۷۹ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد وجود دارند که مجوزات مربوطه را از طرف اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اخذ نمونده‌اند که این مراکز نیز ۲۸۰ حرفه را آموزش های مهارتی می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افراد چگونه می‌توانند در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند، گفت: افراد با مراجعه به وبگاه اطلاع رسانی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه ای به آدرس QOM.IRANTVTO.IR از منوی میز خدمت الکترونیکی قسمت ثبت نام در دوره‌های آموزشی نسبت به مشاهده دوره‌های برگزار شده در مراکز دولتی و آموزشگاه های آزاد اقدام نموده، سپس از طریق مراجعه حضوری به مرکز دولتی یا آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای مربوطه ثبت نام و نسبت به تکمیل اطلاعات جهت شرکت در دوره آموزشی اقدام نمایند.

عرب عنوان کرد: افراد برای شرکت در کلاس‌های آموزشی مراکز دولتی باید حداقل ۱۵ سال سن داشته باشند همچنین در مراکز آزاد و غیردولتی نیز محدودیت ۱۲ سال سن را داریم، علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های مربوطه تماس حاصل نمایند یا به صورت حضوری به مراکز دولتی و غیر دولتی مراجعه کنند.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در پایان گفت: شهروندان عزیز درخصوص ارائه تسهیلات به دارندگان مدارک فنی حرفه‌ای سوالاتی را مطرح می‌کنند که لازم است بگویم اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان متولی پرداخت تسهیلات نیست و رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور فقط ارائه آموزش های مهارتی است.

انتهای پیام/