مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: از حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب در سفر هیات دولت به این استان در حوزه آموزش‌وپرورش، تاکنون بیش از یک‌چهارم معادل ۵۶ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه به نقل از ایرنا علیرضا رحیمی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ۳۰ میلیارد تومان نیز علاوه بر اعتبارات سفر، به پروژه‌های آموزش‌وپرورش اختصاص یافت که شامل ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل درمانگاه فرهنگیان و ۱۵ میلیارد نیز برای تکمیل اردوگاه فرهنگی ۱۵ خرداد می‌باشد.

وی اضافه کرد: برای مصوبه تامین تجهیزات هنرستان‌ها تاکنون پنج میلیارد تومان از اعتبارات ملی و ۵.۵ میلیارد تومان نیز از سوی استانداری اختصاص داده شده است.

رحیمی ادامه داد: مجتمع آموزشی دانش‌آموزان استثنایی پردیسان، هنرستان امام رضا(ع)، طرح جبران یادگیری، مجتمع استثنایی پردیسان و پروژه آموزشی محله هفت پردیسان از دیگر طرح‌های مصوب حوزه آموزش‌وپرورش در سفر هیات دولت است.

وی خاطرنشان کرد: برای طرح جبران یادگیری یک میلیارد تومان مصوب شده که تاکنون اعتباری اختصاص نیافته است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی،‌ رییس جمهور دی‌ماه سال گذشته همراه با جمعی از اعضای هیات دولت به استان قم سفر کرد.

وی با اشاره به ۱۰ پروژه در حال ساخت آموزش‌وپرورش قم، ادامه داد: پروژه حاج حسین آزمون در پردیسان شامل زمین ورزشی و کارگاه آموزشی و مدرسه ابتدایی، متوسطه اول و دوم، پروژه مدرسه ۱۸ کلاسه زیرک با پیشرفت ۵۰ درصدی، کلنگ زنی مدرسه ۱۲ کلاسه اتباع ناحیه ۳، کلنگ زنی مدرسه اتباع در شیخ‌آباد، مدرسه ۱۲ کلاسه قاضی طباطبایی در ناحیه ۳ و پروژه هندویان در شهرک قدس از جمله این طرح‌هاست.

رحیمی با اشاره به اجرای ۲۵ پروژه در حوزه آموزش‌وپرورش در سال جاری نیز گفت: نمازخانه ۲۵۰۰ نفری شهید هندویان، مدرسه امام علی(ع)، مدرسه استثنایی ۱۲ کلاسه مسعودیان ناحیه چهار، مدرسه ۶ کلاسه شهدای متقیان کهک، مدرسه ۹ کلاسه زرین اقبال ناحیه یک، استخر شهید حاج عسگری، کارگاه هنرستان حضرت زهرا(س) و هنرستان فخری، مدرسه ۶ کلاسه حضرت رقیه روستای صرم، مدرسه شاهد ۱۲ کلاسه شهید هندویان، مدرسه ۲ کلاسه حضرت ابوالفضل(ع) جعفریه، مدرسه ۱۸ کلاسه شهید قاسمیان ناحیه ۲، مدرسه ۶ کلاسه جعفریه و مدرسه ۲ کلاسه کریمه اهل‌بیت(س) در سلفچگان از جمله این طرح‌هاست.

وی در ادامه با اشاره به حادثه هنرستان نور و مسمومیت تعدادی دانش‌آموز، بیان کرد: این حادثه اتفاق نادری بود و تاکنون علت اصلی مشخص نشده است.

وی افزود: غیر از اقدامات درمانی برای دانش‌آموزان حادثه دیده، هزینه‌های پزشکی دانش‌آموزان را متقبل شدیم و نسبت به دلجویی از آن‌ها و خانواده‌هایشان اقدام نمودیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم خاطرنشان کرد: دیروز و امروز نیز در این زمینه کمیسیون پزشکی در بیمارستان نکویی تشکیل شد و تمام دانش‌آموزان بار دیگر چکاب شدند.

وی تصریح کرد: نظر متخصصان این است که زمان عوارض متفاوت است، ممکن است که فردی چند روز اول و فردی چند ماه درگیر آثار بیماری باشد.

به گزارش ایرنا، ۵۱ دانش‌آموز هنرستان دخترانه نور قم صبح روز سه‌شنبه ۲۲ آذرماه امسال با علائم مسمومیت تنفسی توسط اورژانس به ۲ بیمارستان این استان منتقل شدند؛ ۲ هفته پیش از این حادثه نیز در همین مدرسه ۱۸ دانش‌آموز دچار مسمومیت شدند.

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش قم نیز در این گفت و گو با اشاره به موفقیت‌های این اداره کل گفت: بر اساس ارزیابی‌های وزارت آموزش‌وپرورش، این اداره کل رتبه اول در زمینه عملکرد را از آن خود کرده است.

غلامرضا رضایی افزود: رتبه دوم پژوهش و تحقیقات، رتبه چهارم در طرح توسعه فضاهای ورزشی، رتبه اول در زمینه تحقیق و پژوهش در سطح کشور و رتبه برتر شهید رجایی در استان نیز اختصاص به آموزش‌وپرورش قم دارد.

در سال تحصیلی جاری، ۲۹۵ هزار دانش‌آموز قمی در بیش از یک هزار و ۴۸۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.