[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه؛ بهرام سرمست ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه در واگذاری پروژه‌ها در مسیر تولید و اشتغال‌زایی به سرمایه‌گذاران باید به دو عنصر اهلیت و توانمندی توجه شود گفت: صرفاً در این جلسات […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه؛ بهرام سرمست ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه در واگذاری پروژه‌ها در مسیر تولید و اشتغال‌زایی به سرمایه‌گذاران باید به دو عنصر اهلیت و توانمندی توجه شود گفت: صرفاً در این جلسات نباید تنها به دنبال تحلیل آمارها باشیم برای جذب سرمایه گذاری در استان در ابتدا اهلیت و قابل توجیه بودن آن توجه شود.

استاندار قم با اشاره به پیگیری و موافقت وزرات راه و شهرسازی با انتقال سند مالکیت شهرک شهاب که به قم گفت: این پیگیری‌ها که از سوی راه و شهرسازی استان صورت گرفته قابل تقدیر است اما زمانی این پیگیری‌ها ملاک خواهد بود که این موافقت‌ها به استان منعکس و گزارش پیگیری منعکس شود.

سرمست افزود: در استان باید بانک‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند واحدهایی که دنبال سرمایه گذاری هستند و دانش فنی دارند مانند شرکت‌های دانش بنیان پیگیر جذب سرمایه برای این شرکت‌ها و حمایت از آن‌ها باشیم.

استاندار با اشاره به نحوه پرداخت تسهیلات رونق تولید گفت: با بررسی این اعداد و ارقام و میزان پرداخت‌ها مشخص است تناسبی بین تسهیلات و میزان اشتغالزایی دیده نمی‌شود.

در ادامه این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی هم از موافقت وزارت خانه راه و شهرسازی برای انتقال سند مالکیت قم ۳ معروف به شهرک شهاب خبر داد و گفت: بعد از چندین سال پیگیری در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه با جلسه‌ای که با حضور استاندار با وزیر راه صورت گرفت وزیر طی نامه‌ای که به دو معاون خود داد این دو معاونت را مأمور پیگیری امر مشکل زمین شهرک صنعتی کرد.

حسن صبوری افزود: قرار شد موضوع از حوزه راه و شهرسازی منعکس و با صدور انتقال سند مالکیت هم موافقت شود اما منتظر پیگیری نتیجه از طریق نامه نگاری به استان هستیم.

مصرف سپرده‌های بانک‌های خصوصی از قم

در ادامه جلسه محمد حاجی زمانی نایب رئیس اتاق بازرگانی قم بیان کرد: از ظرفیت عملی و نظری بانک‌های خصوصی غافل هستیم در حالی که ۷۳ درصد از گردش پولی خود را خارج از استان هزینه می‌کنند و برای گرفتن تسهیلات و سرمایه در گردش تنها به بانک‌های دولتی فشار می‌آوریم.

به گفته وی، وظیفه سرمایه گذاری ثابت به دوش بانک‌های دولتی گذاشتیم و از ظرفیت بانک‌های خصوصی غفلت کرده‌ایم.

رئیس سازمان صمت در این جلسه عنوان کرد: در بخش صنعت استان ۱۱ واحد به ارزش ۴۴۵ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت تصویب و به بانک‌های عامل ملی، صادرات و صنعت و معدن معرفی شدند.

محمود سیجانی افزود: در بخش کشاورزی هم تعداد ۵ واحد به ارزش ۵۸ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش تصویب و ب بانک‌های کشاورزی، تجارت، ملت و سپه معرفی شدند.

گفتنی است؛ گزارش تجمیعی کمیته نظارت سازمان صمت مبنی بر اینکه ۱۵ واحد تولیدی که با ۷۷۷ میلیارد ریال تسهیلات و رونق تولید بر نحوه فعالیت آنها نظارت شده و مشخص گردید یک هزار و ۴۱ مورد تثبیت اشتغال و ۱۲ نفر هم باعث افزایش اشتغال در استان شدند.

[ad_2]