مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: هم اینک بیش از ۸۰ درصد از شهر قم زیر پوشش شبکه اینترنت فیبر نوری قرار دارد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از ایرنا جواد غلامپور  با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا چند ماه آینده تمام پهنه و نقاط شهر قم از قابلیت اتصال و استفاده از شبکه فیبر نوری برخوردار خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به برخی از مزیت‌های اینترنت فیبر نوری نسبت به ADSL۲+ بیان داشت: سرعت تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه (۱۰۰ برابر سرعت ADSL+)، پایداری و بدون قطعی و اختلال و مقرون‌به‌صرفه بودن از مزیت‌های اینترنت فیبر نوری است.

غلامپور مشترکان کنونی اینترنت فیبر نوری در شهر قم را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: هم اینک افزون بر ۲۲۰ هزار نفر از مردم قم به شبکه اینترنت فیبر نوری متصل شده‌اند.

وی بیان کرد: ساکنان قم می‌توانند با مراجعه به سایت www.iranfttx.ir از وضعیت پوشش محل سکونت خود آگاه شوند و با مراجعه به سایت شاتل www.shatel.ir و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۰۰۰۰ درخواست خود را برای دریافت این سرویس ثبت کنند.

وی همچنین در خصوص آخرین پیشرفت‌های پنجره ملی خدمات دولت هوشمند افزود: با اتصال شهرداری دستجرد پس از شهرداری کهک به‌عنوان دومین شهرداری استان به سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و همچنین پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، امید است در سال آینده باقی شهرداری‌ها هم به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات متصل شوند.