[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، سیامک محبی با بیان اینکه ۸۱ هزار نفر در سامانه خوداظهاری سلامت ثبت نام کرده‌اند، گفت: از میان جمعیت غربالگری شده در قم ۱۹ هزار و ۸۰۱ نفر نیازمند پیگیری و چهار هزار و ۹۰۴ نفر نیازمند پیگیری فوری بوده که این آمار نشان می‌دهد وضعیت سلامت مردم باید […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، سیامک محبی با بیان اینکه ۸۱ هزار نفر در سامانه خوداظهاری سلامت ثبت نام کرده‌اند، گفت: از میان جمعیت غربالگری شده در قم ۱۹ هزار و ۸۰۱ نفر نیازمند پیگیری و چهار هزار و ۹۰۴ نفر نیازمند پیگیری فوری بوده که این آمار نشان می‌دهد وضعیت سلامت مردم باید با سرعت بیشتری بررسی شود.

وی افزود: مراقبان سلامت تاکنون وضعیت ۴۲ هزار نفر از مردم استان قم را به صورت تلفنی مورد بررسی قرار داده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: نسبت افراد بدون مشکل نسبت به جمعیت کل غربالگری شده ۲۰ تا ۴۰ درصد است و نسبت جمعیتی که نیازمند مراقبت در منزل هستند نیز ۴۰ تا ۶۰ درصد جمعیت کل است.

وی افزود: ۶۶ درصد از جمعیتی که نیازمند پیگیری فوری بوده را تاکنون پیگیری کرده و وضعیت ۵۰ درصد آن‌هایی که نیاز به پیگیری غیرفوری داشته‌اند را دنبال کرده‌ایم.

محبی در ادامه گفت: در استان قم ۹ مرکز و پایگاه بهداشت را فعال کرده‌ایم و هزار و ۱۰۰ نفر به مراکز سلامت مراجعه که از میان آن‌ها نزدیک به ۳۰۰ نفر به بیمارستان‌ها ارجاع داده شدند.

[ad_2]