استاندار قم گفت:۳۴ پروژه در دهه فجر در بخش‌های عمرانی، کشاورزی صنعتی گردشگری افتتاح می‌شود به گزارش شهرکریمه، سیدمهدی صادقی عصر امروز در نشست مطبوعاتی که به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌ها در ایام خاص افتتاح می‌شود، ولی برای رفاه عمومی در این ۱۰ ماه گذشته تعدادی از پروژه‌ها […]

استاندار قم گفت:۳۴ پروژه در دهه فجر در بخش‌های عمرانی، کشاورزی صنعتی گردشگری افتتاح می‌شود

به گزارش شهرکریمه، سیدمهدی صادقی عصر امروز در نشست مطبوعاتی که به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌ها در ایام خاص افتتاح می‌شود، ولی برای رفاه عمومی در این ۱۰ ماه گذشته تعدادی از پروژه‌ها را افتتاح کردیم.

وی خاطرنشان کرد: سد کوچری از جمله پروژه‌هایی بود که سد پشتیبانی آب شرب استان قم و تعدادی از شهرهای پیرامونی محسوب می‌شود و یکی از زنجیره‌های مکمل پروژه عظیم آب از سرشاخه‌های دز است.

استاندار قم با اشاره به دیگر پروژه‌های افتتاح شده، گفت: بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی فرقانی از دیگر پروژه‌ها بود که پس از ۱۷ سال با همت مسؤولان تکمیل و به چرخه سرویس‌دهی برای مردم وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از دیگر پروژه‌های افتتاح شده بود و این مرکز دومین مجتمع بزرگ فرهنگی در کشور است.

صادقی عنوان کرد: تکمیل عملیات حفاری خط A مترو از دیگر پروژه‌های اجرا شده است که به طول ۱۴٫۵ کیلومتر به خوبی انجام شد، این پروژه بخش شرقی و غربی شهر را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی یادآور شد: خط دو مترو در گذشته به دلیل اجرای پروژه منوریل از سیستم ترافیکی شهر حذف شده بود ولی در این مدت با پیگیری‌های انجام شده احیا و کلنگ‌زنی شد.

استاندار قم با اشاره به شاخص‌های پروژه‌های عمرانی و خدماتی دهه فجر گفت: با وجود مشکلات به دلیل کمبود اعتبارات اقدامات خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ و ۹۵ از سهم اعتبارات سفر رهبری، ریاست جمهوری و اعتبارات استانی حدود ۷ هزار میلیارد ریال پروژه اجرا شده که رقم قابل توجهی است.

صادقی عنوان کرد: ۳۴ پروژه در دهه فجر در بخش‌های عمرانی، کشاورزی صنعتی گردشگری افتتاح می‌شود که اعتبار آنها بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به تمرکز در بحث اجرای شعار امسال در زمینه اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، گفت: با تشکیل ستاد فرماندهی، کارگروه‌ها، ارائه آموزش‌های لازم و شناسایی واحدها و پروژه‌های صنعتی قابل واگذاری اقدامات خوبی انجام شده است.

استاندار قم با اشاره به شناسایی واحدهایی که راکد و نیمه فعال بودند، عنوان کرد: نزدیک به ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات در گردش به واحدهای شناسایی شده پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد غرب آسیا حدود پنج ماه گذشته با خطر تعطیلی و بیکار شدن حدود ۶۵۰ نفر از کارکنان مواجه شد، گفت: این امر به دلیل مشکلات مالی اعتباری، مالیاتی و تأمین مواد اولیه از فولاد مبارکه اصفهان و… روی داد که با همت صورت گرفته و کمک مسؤولان استان و نمایندگان مجلس به طور مجدد راه‌اندازی شد.

صادقی عنوان کرد: جشن این واحد تولیدی چندی پیش برگزار شد و وعده دادند، در دهه فجر تولیدات آن به ۳۰ هزار تن افزایش پیدا کند، علاوه بر اینکه اشتغال در این بخش کاهش پیدا نکرد و تعدادی دیگر نیز به شاغلان افزوده شد.

وی ادامه داد: خط جدیدی به نام گالوانیزه فولاد طراحی کردند که منتظر تأمین اعتبارات ارزی یا فاینانس است که با راه‌اندازی آن ۱۲۰ نفر به ظرفیت اشتغال افزوده می‌شود.

استاندار قم با اشاره به اقدامات پس از برجام گفت: فضای مناسب‌تری ایجاد شده و حمایت‌ها و ارتباطاتی که باید وجود داشته باشد، تأثیر خود را گذاشته است.

وی یادآور شد: پروژه‌هایی متعددی شناسایی کردیم که در اختیار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی گذاشته شود تا با مکانیزم مربوطه کار آنها را شروع کنند و آن را به منصه اجرا و فعالیت برسانند.

صادقی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: آمادگی برای این کار در حال ایجاد است و اعضای ستاد انتخابات مشخص شدند و برنامه‌هایی در زمینه آموزش و توجیه آنها برگزار می‌شود و زمینه مناسب برای اجرای هر چه بهتر انتخابات را فراهم می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: محیط استان قم محیط حساسی است و برخی از تجمعات و سخنرانی‌ها که مشاهده می‌شود، شبهه انتخاباتی دارد و برخی موضع گیری‌های خاصی مشاهده می‌کنیم که می‌تواند انگیزه حضور مردم را کمتر کند.

استاندار قم یادآور شد: باید همدلی و همزبانی و ترجیح منافع ملی بر منافع گروهی و فردی وجود داشته باشد و در این زمان بیش از گذشته نیازمند وحدت و همدلی هستیم.