[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر سه‌شنبه در سلسله مباحث تفسیر قرآن که در مجتمع آموزش عالی فقه حجتیه برگزار شد، با بیان اینکه مؤمنان در جهاد با پیروزی یا با شکست، پیروز میدان محسوب می‌شوند، افزود: منافقان با پیروزی در جنگ با عذاب اخروی و با شکست […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر سه‌شنبه در سلسله مباحث تفسیر قرآن که در مجتمع آموزش عالی فقه حجتیه برگزار شد، با بیان اینکه مؤمنان در جهاد با پیروزی یا با شکست، پیروز میدان محسوب می‌شوند، افزود: منافقان با پیروزی در جنگ با عذاب اخروی و با شکست در جنگ با عذاب دنیوی و اخروی مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه نماز و عبادت منافقان و کفار از روی ریاکاری است، افزود: منافقان و کفار به خداوند و پیامبر (ص) اعتقادی ندارند بنابراین مقبول درگاه الهی نیز نیستند.

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه از منظر قرآن کریم عملی که برای رضایت خداوند باشد، مورد قبول است، افزود: در میان سایر جوامع عملی که سود و فایده آن به مردم برسد مورد قبول است.

وی بیان کرد: متأسفانه برخی از افراد از روی ریاکاری و تبلیغات انتخاباتی خود به اقداماتی از جمله ساخت بیمارستان دست می‌زنند که این عمل آنها نزد خداوند بی ارزش است و ثوابی به این افراد نمی‌رسد.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه از نظر اسلام عملی زیباست که با قصد الهی همراه باشد، افزود: انسانی که اعمال خود را برای رضایت مردم انجام می‌دهند و قصد الهی ندارند در روز قیامت نیز باید انتظار پاداش و ثواب کار خود را از مردم داشته باشند.

وی با بیان اینکه آمریکا قصد عقب نگه داشتن سایر کشورها را دارد، افزود: آمریکا و کشورهای غربی منابع و معادن کشورهای جهان سوم را با ظلم و طمع غارت می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در صورت عدم دخالت آمریکا و کشورهای غربی، سایر کشورها هرگز با یکدیگر جنگ نمی‌کنند، افزود: طمع کاری کشورهای غربی در کشورهایی آفریقایی عامل بسیاری از جنگ‌ها در این منطقه بوده است.

[ad_2]