شهردار منطقه سه قم گفت: عملیات روکش آسفالت معابر و شوارع در سطح این منطقه، به مساحت ۱۰۲ هزار متر مربع و با اعتبار ۷ میلیارد ریال انجام شده است.

به گزارش شهر کریمه، از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا پوریافر با اشاره به پروژه‌های عمرانی منطقه سه قم افزود: در سال گذشته ۷۵ پروژه با اعتبار ۲۳۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال انجام شده و تملک‌‌های صورت گرفته در سال گذشته، شامل تملک ایستگاه مترو منطقه سه با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال در ابتدای بلوار نیروی هوایی، تملک ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی انتهای پایانه مسافربری قم با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و آزادسازی هزار و ۵۰ متر مربع عرصه بلوار زینبیه برای آماده‌سازی اجرای رینگ دوم ترافیکی شهر قم با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به پروژه‌های شاخص زیربنایی در سال گذشته بیان کرد: احداث خیابان شهید جعفری حدفاصل خیابان توانیر تا حریم کمربندی و احداث کانال بلوکی خیابان جعفری شامل ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیرسازی و آسفالت و ۳۰۰ متر احداث کانال برای دفع آب‌های سطحی با اعتبار ۲ میلیارد ریال از جمله این پروژه‌ها است.
شهردار منطقه سه قم افزود: از دیگر پروژه‌ها می‌توان به احداث خیابان حریم کمربندی حدفاصل خیابان حاجی‌زاده تا خیابان علوی شامل هزار و ۱۰۰ متر مربع زیرسازی و آسفالت و ۳۰۰ متر جدول‌گذاری برای تکمیل رینگ مجاور کمربندی امام علی(ع) و اتصال خیابان علوی به خیابان آزادگان با اعتبار یک میلیارد ریال اشاره کرد.
وی احداث ورودی خیابان بهارستان از طرف کمربندی امام علی(ع) شامل هزار و ۸۰۰ متر مربع زیرسازی و آسفالت را مورد توجه قرار داد و افزود: نصب گاردریل با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای دسترسی از کمربندی امام علی(ع) به شهرک مهدیه و خیابان میثم و تسهیل ارتباط بین مناطق ۲ و ۶ و کاهش بار ترافیک ورودی ۷۲ تن نیز در سال گذشته صورت گرفته است.
پوریافر با بیان اینکه احداث ۲۰ متری پشت بادیان شامل ۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع زیرسازی و ۶۰۰ متر جدول‌گذاری با اعتبار ۲ میلیارد ریال انجام شده است خاطرنشان کرد: روکش آسفالت سطح منطقه، شامل ترمیم و روکش آسفالت به مساحت ۱۰۲ هزار متر مربع از معابر سطح منطقه در محلات اسماعیل آباد، هفت تیر، زینبیه، شهید بهشتی و… با اعتبار ۷ میلیارد ریال صورت گرفته است.
وی گفت: ترمیم و مرمت پیاده‌روهای شرقی خیابان امام خمینی حدفاصل میدان امام تا میدان شهید زین الدین شامل ۳ هزار متر مربع پیاده روسازی با اعتبار ۳ میلیارد ریال انجام شده است.