استاندار قم در دیدار با علیرضا دبیر گفت:ورزش یکی از راهکارهای موثر برای کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی است و اگر به این موضوع توجه کنیم می‌توانیم نوجوانان و جوانان بیشتری را به سالن‌های ورزشی سوق داده تا انرژی خود را در یک جای امن و درست تخلیه کنند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه استاندار قم در دیدار با علیرضا دبیر گفت:واقعیت موضوع این است استان قم در حوزه سرانه ورزشی با کمبودهایی مواجه است که بنده در همان ابتدای حضورم در استان دستور دادم تا پایان سال آینده باید ۲۰۰ سالن ورزشی در سطح استان به ویژه مناطق کم برخوردار و محروم ساخته شود.

استاندار قم تصریح کرد: نکته‌ قابل توجهی که تاکید دارم بخش عمده این سالن‌ها باید در مناطق کم برخوردار باشد این است که ورزش یکی از راهکارهای موثر برای کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی است و اگر به این موضوع توجه کنیم می‌توانیم نوجوانان و جوانان بیشتری را به سالن‌های ورزشی سوق داده تا انرژی خود را در یک جای امن و درست تخلیه کنند.

آقامیری خاطرنشان کرد: در مرحله اول ۷۵ سالن ورزشی با مشارکت بخش خصوصی، سپاه و دولت ساخته خواهد شد که به همه رشته‌های ورزشی به بانوان و آقایان اختصاص داده خواهد شد؛ درحال حاضر تعدادی از این سالن‌ها درحال ساخت است و ما تاکید داریم تا پایان سال آینده ۲۰۰ سالن ورزشی در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار خواهد گرفت.

وی اشاره کردد: بنده معتقد هستم ورزش یک مسئله فرهنگی موثر است که نباید از ظرفیت‌های مغفول ماند؛ با ورزش می‌توان به زیباترین شکل ممکن در جامعه فرهنگ‌سازی کرده و جوانانی را تحویل کشور داد که دارای منش پهلوانی باشند، هرچقدر بیشتر به این موضوع توجه کنیم بی‌شک خروجی مناسبی هم بدستمان خواهد رسید.

استاندار قم تصریح کرد: همانطور که مطرح شد استان قم در برخی رشته‌های ورزشی جزو قطب‌های اصلی در کشور محسوب می‌شود که کشتی نمونه‌ای از آن‌هاست؛ در گزارشی که رئیس فدراسیون کشتی و رئیس هیات کشتی استان قم دادند مشخص شد که قم در حوزه باشگاه‌های ورزشی رشته کشتی باکمبودهایی مواجه است که باید هرچه‌ سریع‌تر درخصوص آن برنامه‌ریزی کرد.

آقامیری گفت: لذا زمانی که ۲۰۰ مجموعه ورزشی جدیدی که در استان ساخته و بهره‌برداری برسد برخی رشته‌هایی که قم حرفی برای گفتن دارد قطعا مورد توجه ما قرار خواهد گرفت و ما با تامین سالن ورزشی برای آن رشته مشکل مکان آن‌ها را حل خواهیم کرد.

وی در پایان مطرح کرد: دستگاه‌های مربوطه و متولی در حوزه فرهنگ می‌بایست در راستای توسعه ورزش در استان با اداره کل ورزش و جوانان همکاری کنند تا رشد و شکوفایی بیشتری در این حوزه شاهد باشیم.