[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام محمد حسین فلاح زاده ظهر پنجشنبه در دیدار اعضای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با آیت‌الله نوری همدانی، کار موضوع شناسی را فقیهانه دانست و افزود: برای جلوگیری از کوچک ترین انحراف در زمینه موضوع شناسی باید به دقت کار کرد و از نظرات مراجع تقلید نیز بهره مند […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام محمد حسین فلاح زاده ظهر پنجشنبه در دیدار اعضای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با آیت‌الله نوری همدانی، کار موضوع شناسی را فقیهانه دانست و افزود: برای جلوگیری از کوچک ترین انحراف در زمینه موضوع شناسی باید به دقت کار کرد و از نظرات مراجع تقلید نیز بهره مند شد.

وی با اشاره به استمرار موضوع شناسی احکام فقهی افزود: با وجود اینکه در مسائل جدید تعیین مصادیق امری دشوار است اما به انجام آن امیدواریم.

رئیس مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی با اشاره به دسته بندی ملاک‌های اولویت‌دار، افزود: تحقیق از ۵۰۰ عنوانی که برای موضوع شناسی مشخص شده انجام گرفت که برخی با کندی انجام شده و برخی نیز متوقف شده‌اند.

حجت الاسلام فلاح زاده با اشاره به تشکیل کمیته فقهی با حضور نمایندگان دفاتر مراجع تقلید، بیان کرد: کارهای فقهی بسیار گسترده هستند و از ظرفیت حوزه برای مصرف نکردن بودجه بیت المال استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت طلاب سطح سه و چهار در زمینه موضوع شناسی، گفت: علم اصول سابقه هزار ساله دارد و در تلاشیم تا برخی از مباحث مربوط به موضوع شناسی را با استفاده از تجربه دیگر نهادهای حوزوی بکار بگیریم.

رئیس مؤسسه موضوع شاسی احکام فقهی با اشاره به همکاری با ۲۰ نهاد و مؤسسه افزود: برای مثال در زمینه بیماری‌هایی که روزه برای آنها مضر است با فرهنگستان علوم پزشکی نشست‌هایی برگزار شده است.

[ad_2]