×
×

افزایش ۹۴ درصدی درآمد کمیته امداد در قم – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 17554
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، اکبر میرشکار ظهر یکشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل کمیته امداد قم برگزار شد، اظهار داشت: مردم استان قم در زمینه مشارکت‌های خیریه همیار و پشتیبان کمیته امداد هستند و با توجه به این همکاری مطلوب درآمد این کمیته ۹۴ درصد رشد […]

    افزایش ۹۴ درصدی درآمد کمیته امداد در قم – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، اکبر میرشکار ظهر یکشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل کمیته امداد قم برگزار شد، اظهار داشت: مردم استان قم در زمینه مشارکت‌های خیریه همیار و پشتیبان کمیته امداد هستند و با توجه به این همکاری مطلوب درآمد این کمیته ۹۴ درصد رشد داشته است.

    وی افزود: در ۸۰ روز نخست امسال با توجه به وضعیت معیشتی مردم و وضع اقتصادی کنونی کشور آمار مراجعات به کمیته امداد افزایش یافته است به طوری که بیش از ۱۲ هزار مراجعه کننده داشتیم که با تحقیق مبنی بر استحقاق این افراد برای دریافت خدمات انجام شده و با توجه به اولویت بندی، خدمت‌رسانی صورت گرفته است.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم بیان کرد: شاخص اصلی ما برای دریافت خدمت، نداشتن درآمد و یا تحت پوشش قرار نگرفتن زیر چتر تأمین اجتماعی است ولی با توجه به این درآمد، آمار مراجعه کنندگان هم رشد داشته و این درآمد متناسب با حجم خدمات نیست.

    وی گفت: با شروع سال و حوادث سیلی که در برخی استان‌های کشور رخ داد کمیته امداد استان قم نخستین کمیته امداد کشور بود که فوراً وارد عمل شد و در این مناطق مبلغی به ارزش ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بابت سیل کمک کرده است.

    میرشکار گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که با سپاه علی بن ابی‌طالب (ع) بسته شده تعداد ۱۸۵ مسکن برای مددجویان سیل‌زده و ۱۰۰ مورد منزل این سیل‌زدگان تعمیر خواهد شد و هزینه این تعداد مسکن از محل اعتبارات متمرکز مسکن و بخش کمک‌های خاص سیل‌زدگان اختصاص یافته است.

    حمایت ۱۶ هزار و ۵۴۸ حامی فعال در قم

    وی اظهار داشت: ۱۶ هزار و ۵۴۸ حامی فعال با کمیته امداد قم همکاری دارند و در ماه مبارک رمضان ۲ هزار و ۶۹۹ نفر حامی یک هزار و ۸۵۹ نفر از ایتام را تحت حمایت خود قرار دادند.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم افزود: در اجرای طرح اکرام و ایتام، کمیته امداد قم امسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را جمع‌آوری کرده است که در این مدت ۸۰ روز، ماهانه ۳۵۰ هزار تومان به حساب مددجویان واریز شده است.

    وی افزود: در بخش اطعام مددجویان در ماه مبارک رمضان ۱۷ هزار و ۴۰۲ بسته غذایی اهدا شد که در نوع خود در کشور بی‌نظیر بود؛ هم‌چنین ۱۶ هزار بن کارت برای خرید کالای مورد نیاز در ماه مبارک رمضان توزیع شد و این کمیته برای مددجویان خود ۸ تن گوشت توزیع کرده است.

    تسهیلات ارائه شده کمیته با نظرگرفتن تورم مسکن کشور

    میرشکار گفت: برای بهبود شرایط مسکن مددجویان تحت پوشش ۱۵ میلیون تومان ودیعه مسکن و هم‌چنین در بحث اجاره بها برای کاهش مشکلات مسکن تا سقف ۳ میلیون ریال اجاره بها از سوی این کمیته پرداخت شده است.

    وی اظهار داشت: در گذشته ما مسکن را خریداری و در اختیار مددجویان قرار می‌دادیم ولی در شرایط گرانی مسکن این امر در توان ما نیست و بیشتر به سمت پرداخت ودیعه از ۵ تا ۱۵ میلیون رفته تا مددجویان با مشکل روبرو نشوند.

    خودکفایی یک هزار و ۵۰۰ خانوار مددجو در قم

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم افزود: یک هزار و ۵۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد با پشت سر گذاشتن یک دوره آموزشی ۶ ماهه به درآمد قطعی رسیده و مستمری آن‌ها قطع و از خدمات کمیته خارج و کاملاً خودکفا شدند.

    وی در ادامه گفت: امیدواریم با فراهم شدن یک هزار و ۲۰۰ فرضت شغلی، جشن خودکفایی و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در عید غدیر خم برگزار شود.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.