[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، اصحاب رسانه و خبرنگاران قم امروز سه‌شنبه، در قالب اردوی بیابان‌گردی که از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم برگزار شد، از روند اجرای برخی پروژه‌های آبخیزداری قم بازدید کردند. بازدید از روستای حسین آباد میش مست و منطقه شن‌زارهای جلالی واقع در ابتدای جاده قم – […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، اصحاب رسانه و خبرنگاران قم امروز سه‌شنبه، در قالب اردوی بیابان‌گردی که از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم برگزار شد، از روند اجرای برخی پروژه‌های آبخیزداری قم بازدید کردند.

بازدید از روستای حسین آباد میش مست و منطقه شن‌زارهای جلالی واقع در ابتدای جاده قم – گرمسار از جمله برنامه‌های این اردوی بیابان‌گردی بود.

خبرنگاران از روند اجرای پروژه‌های مالچ‌پاشی و بوته‌کاری در راستای کاهش تهدید کانون‌های تولید ریزگرد در این مناطق بازدید کردند و در جریان روند اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی قرار گرفتند.

بنا به گفته مسئول اداره بیابان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در نزدیکی روستای حسین آباد میش مست ۲۳۶ هکتار مالچ‌پاشی همراه با ۱۰۰ هکتار بوته‌کاری صورت گرفته است که اجرای این پروژه با تخصیص مبلغ ۳ میلیارد تومان هزینه انجام شده است.

خبرنگاران و عکاسان استان قم با شرکت در اردوی بیابان‌گردی که همراه با جمعی از مسئولان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم صورت گرفت از پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی در مناطق حسین آباد میشم است و شن‌زارهای جلالی بازدید کردند.

[ad_2]