[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام مهدی احمدی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری که در آستانه دهه کرامت در حرم کریمه اهل بیت (ع) برگزار شد، با تبیین ویژگی‌های حضرت معصومه (س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار همواره در راستای ولایت و ولایت پذیری گام بر می‌داشت که این مسئله یکی از شاخص‌های […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام مهدی احمدی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری که در آستانه دهه کرامت در حرم کریمه اهل بیت (ع) برگزار شد، با تبیین ویژگی‌های حضرت معصومه (س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار همواره در راستای ولایت و ولایت پذیری گام بر می‌داشت که این مسئله یکی از شاخص‌های مهم کریمه اهل‌بیت (ع) محسوب می‌شود.

وی با اشاره به انواع عصمت بیان کرد: عصمت به دو نوع خاص و عام تقسیم می‌شود که در عصمت خاص، شخص حتی در فکر خود هم به گناه نمی‌اندیشد اما در عصمت عام شخص در فکر خود به گناه می‌اندیشد اما به گونه‌ای نفس خود را کنترل کرده که هرگز دور گناه نمی‌رود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س)، برنامه‌های دهه کرامت را مورد توجه قرار داد و گفت: برنامه‌های دهه کرامت در چهار محور مشخص شده که یکی از این برنامه‌ها در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: تعویض پرچم و استقبال از کاروان خورشید با حضور خادمان امام رضا (ع) از نخستین برنامه‌های دهه کرامت است که همراه با آئین خاصی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: در دهه کرامت اتاق عقد حرم حضرت معصومه (س) برای زوجینی که می‌خواهند پیوند آسمانی خود را در این دهه جشن بگیرند، آماده شده است.

وی تصریح کرد: امسال از ۸۰ قرآن‌آموزی که از دهه کرامت سال گذشته تا امسال به حفظ قرآن کریم پرداختند نیز تجلیل خواهد شد.

برنامه‌های ویژه زائران خارجی

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س)، همچنین به برنامه‌های ویژه زائران خارجی که در دهه کرامت برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها از سوی بخش بین الملل حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مسابقاتی به مناسبت روز میلاد حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: ترویج سیره زندگی حضرت معصومه (س) در انجام همه برنامه‌های فرهنگی بیش از پیش مورد تاکید است.

حجت‌الاسلام احمدی همچنین از برگزاری جشن دختران آفتاب خبر داد و عنوان کرد: این جشن که در سراسر کشور برگزار می‌شود با اهدای جوایز همراه خواهد بود.

وی به مشارکت شهرداری با کانون‌های مساجد استان قم اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۰ شب جشن کرامت در ۱۰ مسجد قم برگزار می‌شود. همچنین در کنار آن جشنواره مردمی کرامت را نیز شاهد خواهیم بود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: در دهه کرامت کلنگ احیای یکی از روستاهای لرستان برای احداث ۳۰ واحد مسکونی به زمین زده می‌شود.

[ad_2]