[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله عیسی قاسم پیش از ظهر چهارشنبه در کنفرانس بین‌المللی «حقوق بشر آمریکایی از نگاه مقام معظم رهبری» که در سالن اجتماعات دارالشفاء مدرسه فیضیه قم برگزار شد با کنایه به حقوق بشری آمریکا افزود: باید از آمریکا برای حفظ کرامت دنیای عرب تشکر کرد؛ آمریکا که خود را […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله عیسی قاسم پیش از ظهر چهارشنبه در کنفرانس بین‌المللی «حقوق بشر آمریکایی از نگاه مقام معظم رهبری» که در سالن اجتماعات دارالشفاء مدرسه فیضیه قم برگزار شد با کنایه به حقوق بشری آمریکا افزود: باید از آمریکا برای حفظ کرامت دنیای عرب تشکر کرد؛ آمریکا که خود را سردمدار حقوق بشر می‌داند آیا دیکتاتورها را مجازات می‌کند؟ بله آمریکا این گونه به حقوق بشر وفادار است.

وی خطاب به حاضرین در کنفرانس بیان کرد: شما از آمریکا به خاطر این حقوق بشر تشکر می‌کنید یا «مرگ بر آمریکا» و «هیهات من الذله» می‌گویید؛ برای اعلامیه حقوق بشر یک کلام زبانی و اقدامات عملی در کارنامه آمریکا و اروپا است که بین این دو تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.

این مبارز و انقلابی بحرینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امتیاز انسان نسبت به دیگر مخلوقات خداوند، افزود: انسان به دلیل اینکه روح الهی در او دمیده شده است اشرف مخلوقات است در او استعدادهای خداوند قرار گرفته است که می‌تواند کرامت انسان با اعمالش کاهش که به رذالت رسیده و یا افزایش یابد که به او لقب اشرف مخلوقات داده شود. بهترین خلق کسی است که برای مخلوقات دیگر نفعی را برساند.

وی افزود: اگر جامعه‌ای تفکر الهی در آن سرچشمه گرفته باشد اساس آن مبنای الهی است ولی عکس آن اگر در جامعه چنین تفکری نباشد وقوع جنایت و کشت و کشتار در آن جامعه بعید نیست.

آیت الله عیسی قاسم با بیان اینکه اسلام حق تشریع در زمینه‌های حقوق بشری را دارد، گفت: خداوند در چندین آیات قرآنی به طور ویژه به عدل و احسان حتی در برابر دشمنان سفارش کرده است و حق و عدالت نه تنها برای انسان‌ها بلکه برای حیوانات و محیط زیست نیز در قرآن سفارش شده است.

وی اظهار داشت: در جای جای نظام اجتماعی اسلامی رعایت حقوق بشر وجود دارد البته حقوق بشری که مبنای آن دستور الهی باشد نه حقوق بشری که برخی بدون توجه به امر الهی به دنبال تحمیل آن بر بشریت هستند.

[ad_2]