[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، شهریار زرشناس ظهر پنج‌شنبه در همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد: با اشاره به مورد کم‌لطفی واقع‌شدن بیانیه گام دوم انقلاب در زمان انتشار، اظهار داشت: این بیانیه پتانسیل‌های انقلاب اسلامی را به‌صورت منطقی و مستدل شرح داده است. […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، شهریار زرشناس ظهر پنج‌شنبه در همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد: با اشاره به مورد کم‌لطفی واقع‌شدن بیانیه گام دوم انقلاب در زمان انتشار، اظهار داشت: این بیانیه پتانسیل‌های انقلاب اسلامی را به‌صورت منطقی و مستدل شرح داده است.

وی با تأکید بر اینکه باید به شبهات پاسخ دهیم تا شبهات بیانیه گام دوم انقلاب را تحت تأثیر قرار ندهند، ادامه داد: مشکلات اقتصادی کشور ریشه در ساختار اقتصادی دارد و از زمان پهلوی این در کشور ایجاد شده است؛ آن زمان بر اساس مستندات قطعی موجود شاهد تورم ۵۰ درصدی بودیم و این سخن که آن زمان وضعیت اقتصادی بهتر بود، افسانه است.

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان کرد: دشمنان به دنبال پاک کردن حافظه تاریخی ملت هستند، شبکه «من و تو» یکی از این ابزارها است که در این راستا به کار گرفته‌اند و در حال ارتکاب خیانت بزرگی به حافظه تاریخی مردم است.

وی افزود: کشورهای غربی که تقریباً ۱۰ کشور هستند بعد از رنسانس به دنبال سلطه و غارت بر سایر کشورها شدند و معتقدند کشورهای دیگر به‌خصوص جهان سومی‌ها باید بازار کار و انتقال سرمایه اینان و برده باشند.

تفکر انقلابی عینیت پیدا کند

زرشناس عنوان کرد: امروزه علت شرایط نامناسب اقتصادی مملکت، عدم توجه به انقلابی‌گری و مدیریت انقلابی است و باید تفکر انقلابی عینیت پیدا کند.

وی بیان کرد: عقیم بودن نسخه سازش کاملاً معلوم شده است و برخی علت دشواری‌های اقتصادی را مقاومت انقلاب اسلامی در برابر اقتصاد وابسته‌ساز استکباری می‌دانند؛ این سخنی نادرست است چرا که ساختار اقتصادی کشور ما مشکلات بسیاری دارد و نباید همه را به گردن مواضع انقلابی انداخت.

این کارشناس مسائل سیاسی افزایش نرخ تورم، بیکاری، اشتغال و ناکارآمدی‌های اقتصادی کشور را از دلایل دشواری‌های اقتصادی دانست و گفت: هر کشوری که بخواهد در برابر نظام سلطه قد علم کند مورد هجمه قرارگرفته و از هر طریقی به دنبال تسلیم شدن آنان برمی‌آیند.

وی تأکید کرد: تنها راه سربلندی و عزت ملت‌ها مقاومت و ایستادگی در برابر این نظام سلطه است، باید اقتصاد ما قوی شود تا بتوانیم در عرصه تقابل‌های جهانی باقی بمانیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

زرشناس با اشاره به اینکه نظام جهانی سلطه با محوریت انگلستان وارد ایران شد، عنوان کرد: این نظام سلطه تلاش کرد تا نظام اقتصادی را به عدم توازن ساختاری و استخراجی دچار کنند و بنیه تولید را از او گرفته و همیشه وابسته باقی بماند؛ بخش تولید را گرفتند و همان تولید ضعیف را وابسته نفت کردند.

برخی مدیران اجازه تغییر ساختار اقتصادی مملکت را نمی‌دهند

وی اضافه کرد: امروزه فساد اقتصادی در کشور وجود دارد، اما سیستماتیک نیست چون سیستماتیک زمانی است که سیستم کلی اقتصاد نتواند با فساد اقتصادی مقابله کند.

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه مدیران تکنوکرات اجازه تغییر ساختار اقتصادی مملکت را نمی‌دهند، ادامه داد: نسخه نئولیبرالی که مدیران غرب‌زده برای اقتصاد مملکت به کار بردند اقتصاد ما را ضعیف کرده در حالی که این نسخه به اقتصادهای قوی هم ضربه می‌زند چه برسد به اقتصاد ما که پر از ضعف است.

وی عدم وجود کارآمدی و توانمندی در مدیران اجرایی را یکی دیگر از مشکلات کشور دانست و یادآور شد: در دولت کنونی نوعی خستگی دیده می‌شود زیرا همین نسخه نئولیبرالی و شبه مدرن را هم نتوانسته در کشور اجرا کند.

زرشناس با تأکید بر اینکه تعامل با جهان غرب هیچ گره‌ای از مشکلات کشور باز نمی‌کند، تصریح کرد: بنده این سخن را که عده‌ای می‌گویند شعار مرگ بر آمریکا و دیدگاه‌های انقلابی باعث تشدید فشار آمریکا و نظام سلطه بر ما می‌شود، قبول ندارم؛ زیرا کشوری مانند مصر هیچ‌گاه این شعار را نگفت و انقلابش هم توسط غرب از بین رفت و امروزه شاهدیم آمریکا هیچ گشایشی در امور اقتصادی آن‌ها ایجاد نکرده است.

تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور کرد: صنعتی شدن یک الزام برای وضعیت فعلی ایران است، اما نباید اجازه داد به واسطه صنعتی شدن، فاصله طبقاتی زیاد شود.

[ad_2]