[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، بهرام سرمست ظهر امروز در همایش روز ملی صادرات در استان قم در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان با اشاره به جایگاه صادرکنندگان اظهار کرد: صادرکنندگان مردان عمل هستند و توسعه کاهش فاصله بین حرف و عمل است، باید مدیران دستگاه‌های اجرایی به […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، بهرام سرمست ظهر امروز در همایش روز ملی صادرات در استان قم در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان با اشاره به جایگاه صادرکنندگان اظهار کرد: صادرکنندگان مردان عمل هستند و توسعه کاهش فاصله بین حرف و عمل است، باید مدیران دستگاه‌های اجرایی به دنبال حرف‌های مشترک با صادرکنندگان باشند.

وی ادامه داد: مدیران دولتی پیش از این که تصمیمی برای صادرات بگیرند، باید خود را به جای صادرکنندگان بگذارند، قوانین مزاحم و موازی زیادی برای صادرات داریم و باید به دنبال کاهش قوانین موانع صادرات در کشور باشیم.

استاندار قم افزود: اقتصاد دنیا اکنون به هم وابسته است و تولید در یک فضای اندرونی صورت نمی‌گیرد، بلکه با اقتصاد جهانی مرتبط است و این مساله باید مورد باور قانون گذاران و صادرکنندگان باشد.

سرمست اقتصاد را یک علم دانست و تصریح کرد: باید در زمینه صادرات به دنبال صنایع دانش بنیان باشیم و تولید کالا با قیمت تمام شده پایین و کیفیت بالا برای افزایش صادرات مهم است.

وی ادامه داد: شنیدن دغدغه‌های صادرکنندگان توسط مدیران دولت ضروری است و این شنیدن باید منجر به اتخاذ تصمیم شویم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در صادرات به لحاظ وزنی از برنامه جلو هستیم، اما در زمینه ارزش صادرات، عقب ماندگی داریم و باید با تلاش به سهم تعیین شده در برنامه برسیم.

سرمست شرایط کنونی را جنگ اقتصادی دانست و تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از افراد این شرایط را باور نکردند، صادرکنندگان با مشکلات زیادی صادرات را انجام می‌دهند و باید قدردان آن‌ها باشیم.

وی ادامه داد: نمایشگاه‌هایی که در استان قم در طول سال برگزار می‌شود، مشوق صادرات است و باید تولیدکنندگان استان حضور فعالی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی داشته باشند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: به دنبال برندسازی محصولات استراتژیک استان هستیم، همچنین تکمیل نمایشگاه بین المللی قم را در دستور کار داریم و از همه ظرفیت‌ها برای گشایش کار تولید و صادرات استان استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/۷۸۰۰۴/آ۴۰

 

 

 

 

[ad_2]