[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام نجف لک زایی ظهر یکشنبه در آئین رونمایی از ۹ اثر و تألیف فاخر پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که در سالن اجتماعات این پژوهشگاه برگزار شد، گفت: باید دانش تاریخی خود را ارتقا داده و بیشتر به سمت تألیف و […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام نجف لک زایی ظهر یکشنبه در آئین رونمایی از ۹ اثر و تألیف فاخر پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که در سالن اجتماعات این پژوهشگاه برگزار شد، گفت: باید دانش تاریخی خود را ارتقا داده و بیشتر به سمت تألیف و پژوهش در زمینه سیره راهبردی اهل بیت (ع) قدم برداریم.

وی با اشاره به تألیف ۹ اثر مهم و فاخر از ابعاد مختلف سیره اهل بیت (ع) از سوی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) بیان کرد: در تألیف‌های بعدی باید با همکاری پژوهشکده‌های تخصصی این پژوهشگاه ۵ اصل مهم از سیره اهل بیت (ع) در نظر گرفته شود از جمله، خانواده، تعلیم و تربیت، بهداشت، اقتصاد و هم‌چنین حکومت که در سیره نویسی به ابعاد معیشتی و هم‌چنین نظامی اهل بیت علیه السلام کمتر پرداخته شده است.

حجت الاسلام لک زایی افزود: باید در سیره نویسی از همه منابع مانند قرآن مجید، منابع تاریخی مستند و غیره استفاده کرد و بهتر است دانش تاریخی ما هم ارتقای بیشتری یابد.

رونمایی از ۳۰ اثر فاخر دیگر تا پایان سال ۹۸

مدیر پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) در ادامه این مراسم گفت: هدف اصلی و راهبردی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) ترویج سیره و زندگانی اهل بیت علیه السلام است و قرار است ۱۵ اثر فاخر دیگر از این پژوهشکده به تألیف رسیده و تا پایان سال ۹۸ این آثار فاخر به ۳۰ اثر مهم هم افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام حمیدرضا مطهری افزود: این ۹ اثری که امروز رونمایی شده است با بهره‌گیری از «کتب اربعه» جهان تشیع تدوین و تألیف شده است که اهل سنت هم بر این کتب تکیه دارند ولی این کتاب‌ها برگرفته از مستندات کتب اربعه جهان تشیع بوده است.

تألیف کتابی از ابعاد اقتصادی سیره اهل بیت (ع)

در ادامه مراسم مؤلف کتاب سیره معیشتی معصومان (ع) گفت: این کتاب دارای ۵ فصل و یک مقدمه است و بر مبانی اقتصادی تکیه دارد از جمله روش و اصول اقتصادی و راهبردی، معیار هزینه‌های شخصی تولید شغل، رکود سرمایه و روش سرمایه‌گذاری و هم‌چنین نظارت بر فضای کار از موضوع‌های مهم این کتاب است.

گفتنی است، در ادامه هر کدام از مؤلفان این کتاب‌ها به بیان ابعاد مختلف آثار خود پرداختند و در پایان از ۹ اثر مهم ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی و هم‌چنین عبادی و فردی اهل بیت (ع) رونمایی شد.

[ad_2]