[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی شامگاه پنجشنبه در مراسم سالگرد ارتحال علامه طباطبایی که در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در بیان اهل بیت علیهم السلام آمده این است که مسلمین باید عظمت و عزت اسلام را همواره حفظ کنند و […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی شامگاه پنجشنبه در مراسم سالگرد ارتحال علامه طباطبایی که در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در بیان اهل بیت علیهم السلام آمده این است که مسلمین باید عظمت و عزت اسلام را همواره حفظ کنند و تمامی ادیان الهی باید به این امر توجه داشته باشند.

وی گفت: در کلام امیرالمؤمنین(ع) آمده است، حجت و دلیل و برهان باید همواره در جامعه حاکم باشد تا بزرگان عظمت اسلام را برای مردم بیان کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: کسانی که بتوانند با برهان، عظمت اسلام را به وجود آوردند تعدادشان زیاد نیست اما اجر و مزد آن‌ها نزد پروردگار بسیار زیاد است و کار اساتید بزرگ حوزه علمیه نیز در همین راستا است.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون آموزه‌های دینی را فراگرفته و به دیگران انتقال می‌دهند تا آنان نیز برای حفظ عزت و عظمت اسلام هوشیار باشند.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: طلاب در روزگاری که کشور دچار جنگ شدند در صحنه حاضر بودند و امتحان خود را به خوبی پس دادند.

وی ابراز داشت: مسلمین می‌بایست از نظر علم و هم از نظر جهاد قوی باشند تا عظمت و عزت اسلام محفوظ بماند.

دشمنان باطن اسلام را درک نمی‌کنند

این مرجع تقلید شیعیان گفت: دشمنان باطن اسلام را درک نمی‌کنند و امروز چهل سال است که از تهاجمات دشمنان علیه کشور می‌گذرد و در قضایای اخیر نیز هزینه‌های سنگینی انجام دادند و اروپا و آمریکا و صهیونیستی و عربستان با هزینه‌های هنگفت خواستند جریانی به راه بیندازند و اسلام را از کشور جدا کنند اما نمی‌دانند که اسلام تا چه میزان در قلب ملت ما حضور دارد.

وی ادامه داد: سلطنت طلبان نیز در این روزها به میدان آمدند و امیدوار شدند اما نقشه‌های شوم آن‌ها اجرایی نشد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به قدرت ولایت اظهار داشت: ولایت فقیه همان ولایت رسول الله(ص) است و ولی فقیه باید در مدیریت بسیار قوی باشد و از رسول الله الهام بگیرد.

وی بیان داشت: یکی از ضروریات اسلام مسئله قضات است و امروز قضات باید در حد بالایی تربیت شوند تا در بین مسلمین داوری و احقاق حق کنند.

اروپایی‌ها با شعار حقوق بشر علیه کشور اقدام می‌کنند

این مفسر قرآن کریم گفت: دشمنان نقشه‌هایی کشیدند تا آشوبی در ایران ایجاد کنند و سلطنت طلبان و منافقین هم وارد صحنه شدند.

وی افزود: اروپایی‌ها امروز با شعار حقوق بشر می‌خواهند علیه کشور اقدام کنند و صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها نیز پشت صحنه برنامه‌ریزی کردند و با وجود صرف هزینه‌های سنگین نتوانستند به اهداف خود دست نیافتد.

آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: ملت ایران استکبار و استبداد را در این کشور به حاشیه راند و اسلام را به روی کار آوردند و از آن حفظ و حراست خواهند کرد و باید خودمان را به فرموده امام علی علیه السلام برای حوادث و فتنه‌ها آماده کنیم.

[ad_2]