امام جمعه تبریز گفت: انقلابی ماندن خیلی مهم است، با توجه به اینکه عده ای سوابق مبارزاتی قبل و بعد از انقلاب، چه در لباس روحانیت و چه در لباسهای دیگر دارند، ولی با پیروی از هوای نفس و حب ریاست از مسیر منحرف شدند و انقلابی نماندند. به گزارش شهرکریمه آیت الله محسن مجتهد […]

امام جمعه تبریز گفت: انقلابی ماندن خیلی مهم است، با توجه به اینکه عده ای سوابق مبارزاتی قبل و بعد از انقلاب، چه در لباس روحانیت و چه در لباسهای دیگر دارند، ولی با پیروی از هوای نفس و حب ریاست از مسیر منحرف شدند و انقلابی نماندند.

به گزارش شهرکریمه آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار جمعی از اعضای هیأت مذهبی آزادگان تبریز با اشاره به حماسه عظیم هشتم دی در تبریز و ۹ دی در سراسر کشور، اظهار داشت: اگر در ۲۲ بهمن سال۵۷ انقلاب اسلامی تأسیس شد، در ۹ دی ۸۸ انقلاب مستحکم و توطئه ها خنثی شد.

وی با بیان اینکه ارزش طلاب به جهت دوام و ماندگاری آن است، گفت: انسان صبور و با استقامت نیز دارای ارزش و جایگاه ویژه در نزد خدا و مردم است، از جمله علائم مؤمن، استقامت کردن در مقابل ناملایمات زندگی است، در واقع این ایمان واقعی است که سبب می شود تا انسان استقامت به خرج دهد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آزادگان عزیز برای جامعه ما به منزله طلا و جواهر هستند، خاطرنشان کرد: اینها انسانهایی آبدیده هستند که سالیان متمادی در زندان های رژیم بعث عراق دوام آوردند و در برابر ناملایمات، ایمان و انقلابی بودنشان را حفظ کردند و پیرو خط امام راحل باقی ماندند، آزادگان به معنای واقعی انسانهای ارزشمندی هستند.

وی دلیل ارجحیت مسلمانان انقلابی ایران نسبت به مسلمانان صدر اسلام را از دیدگاه امام راحل(ره) ثابت قدم بودن آنها در راه انقلاب دانست و افزود: مسلمانان صدر اسلام پیامبر(ص) و معجزات ایشان را می دیدند، امیرمؤمنان(ع) و ائمه اطهار(ع) و کرامات ایشان را می دیدند ولی با این حال از نظر ایمان ضعیف بودند و ثبات قدم نداشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسلمانان عصر حاضر با اینکه نه پیامبر(ص) را و نه امامان معصوم(ع) را دیده اند ولی بر اسلام خود استوارند، گفت: امت مسلمان ایران با پیروی از سخنان نورانی ائمه اطهار(ع) در مسیر امامان معصوم(ع) استوار هستند و از این راه جدا نشده و نخواهند شد.

وی بر گسترش فعالیتهای هیأتهای مذهبی با محوریت انقلابی گری تأکید کرد و ادامه داد: سعی کنید دامنه جلسات هیأت توسعه پیدا کند، ترویج روحیه انقلابی و انقلابی گری در هیأتهای مذهبی باید روز به روز افزایش یابد تا ملت ایران بر آرمانهای انقلاب استوار و ثابت قدم بمانند.

وی با تأکید بر ثبات قدم در مسیر انقلاب، تصریح کرد: عده ای ممکن است در اول انقلابی باشند ولی عاقبت به خیر نشوند و به سرنوشت طلحه و زیبر دچار گردند، انقلابی ماندن خیلی مهم است، با توجه به اینکه عده ای سوابق مبارزاتی قبل و بعد از انقلاب، چه در لباس روحانیت و چه در لباسهای دیگر دارند، ولی با پیروی از هوای نفس و حب ریاست از مسیر منحرف شدند و انقلابی نماندند.منبع: خبرگزاری رسا در تبریز،