[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری عصر چهارشنبه در نشست اعضای شورای علمی جشنواره تبلیغی لقمان حکیم، با بیان اینکه جای خرسندی است افرادی که در عرصه تبلیغ کار تخصصی کرده‌اند در این جشنواره حضور دارند، اظهار داشت: اگر بخواهیم به تبلیغ نگاه تخصصی داشته باشیم، باید ابعاد مختلفی را مورد […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری عصر چهارشنبه در نشست اعضای شورای علمی جشنواره تبلیغی لقمان حکیم، با بیان اینکه جای خرسندی است افرادی که در عرصه تبلیغ کار تخصصی کرده‌اند در این جشنواره حضور دارند، اظهار داشت: اگر بخواهیم به تبلیغ نگاه تخصصی داشته باشیم، باید ابعاد مختلفی را مورد توجه قرار دهیم که اولین جنبه آن موضوع محتوای علمی است.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف جشنواره لقمان حکیم می‌تواند تعمیق علمی نگاه به تبلیغ باشد و ما معتقدیم که تبلیغ نیاز به تعلیمات تخصصی دارد، چرا که این کار یک علم است و تنها مهارت نیست و به همین دلیل باید علوم مورد نیاز این عرصه شناخته و تحصیل شود.

عضو شورای علمی جشنواره لقمان حکیم با بیان اینکه امروز بهترین مراجع عظام تقلید کسانی هستند که اهل منبر بودند، افزود: کسانی که در عرصه سخنرانی و منبر فعالیت دارند به نوعی در حال اجتهاد هستند چرا که احکام و معارف اسلامی را می‌بایست از منابع اصیل و معتبر دریافت و به مردم انتقال دهند.

وی ابراز داشت: تبلیغ یک فن و مهارت است از این رو نیازمند تمرینات زیادی دارد و داشتن مهارت‌ها می‌تواند مهارت گفتاری، شنیداری ارتباط‌گیری و چگونگی تأثیرگذاری باشد و جشنواره لقمان حکیم باید به این مسائل توجه داشته باشد.

بعد هنری و سلیقه‌ای در امر تبلیغ بسیار مهم است

حجت الاسلام ماندگاری همچنین تبلیغ را یک هنر برشمرد و اظهار داشت: ما معتقدیم که منبر اکتسابی است هر چند که درصد بسیار اندکی از افرادی که در این زمینه موفق بودند، توانایی ذاتی داشته‌اند.

وی ادامه داد: بعد هنری و سلیقه‌ای در امر تبلیغ بسیار مهم است که در این صورت سخن خوب و خوب سخن گفتن را به ارمغان خواهد آورد.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا تأکید کرد: امر تبلیغ نیازمند توفیق الهی نیز می‌باشد و خود مبلغ باید آمادگی‌های معنوی را برای انتقال معارف اسلامی به دیگران در خود ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مهم بودن بُعد علمی تبلیغ دیگر جنبه مهم آن جنبه عَملی است که مردم می‌بایست در خود مبلغ آن را ببینند.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: در عرصه تبلیغ علمی به فرموده رهبر معظم انقلاب محتوای تبلیغ باید مستند، قابل فهم و کاربردی باشد و انتظار می‌رود مقاله‌هایی که در این جشنواره ارائه می‌شود در عرصه علمی و عینی و مصداقی شاهد آثار خوبی باشیم.

[ad_2]