[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله‌ العظمی حسین نوری همدانی ظهر شنبه در دیدار آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه برگزار شد، تأکید کرد: قم از جهات متعددی دارای اهمیت ویژه است و جایگاه بالایی دارد. وی اظهار داشت: قم آشیانه اهل‌بیت(ع) است که این […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله‌ العظمی حسین نوری همدانی ظهر شنبه در دیدار آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه برگزار شد، تأکید کرد: قم از جهات متعددی دارای اهمیت ویژه است و جایگاه بالایی دارد.

وی اظهار داشت: قم آشیانه اهل‌بیت(ع) است که این مسئله اهمیت این شهر را دوچندان می‌کند.

این مرجع تقلید شیعیان، قم را پایگاه علم و دانش دانست و افزود: محدثان زیادی در این شهر مقدس زندگی می کرده‌اند و در روایات نیز آمده است که در آخرالزمان صدای اسلام از قم به‌سراسر جهان می‌رسد و علم از این شهر به سراسر جهان منتشر می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد انقلاب را ببیند باید قم را مشاهده کند زیرا نماد انقلاب است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب در خصوص مراقبت از برنامه‌های دشمن علیه قم، افزود: دشمن با توجه به جایگاه خاصی که شهر قم دارد بر روی این شهر سرمایه‌گذاری زیادی انجام می‌دهد تا این شهر را منفی نشان دهند.

وی با تأکید بر لزوم جدیت در پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: با تقویت امر به‌ معروف و نهی از منکر می‌توان کارها را مدیریت کرد و اجازه نداد که قم از جایگاه رفیع خود تنزل پیدا کند.

استاد سطوح عالی حوزه تصریح کرد: قم نه‌تنها در ایران بلکه در جهان باید نمونه باشد و الگویی برای سایر شهرها قرار گیرد.

وی اظهار داشت: جلوگیری از خدشه وارد شدن به قم کار یک نفر نیست بلکه همه مسئولان باید همکاری کنند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه باید از قم شهری نمونه در همه جهات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بسازیم، افزود: قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و حوزه علمیه قم در این شهر مقدس مستقر است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز آسیب در قم همه باید احساس مسئولیت کنند و پای‌کار باشند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

[ad_2]