[ad_1] حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه اظهار داشت: موقوفه‌ای مشارکتی در استان قم با عنوان موقوفه امیرالمومنین (ع) در حال راه اندازی است که در این مرکز نیازهای اجتماعی و فرهنگی گنجانده شده است و به زودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی موقوفه مشارکتی را موقوفه‌ای دانست که مردم برای احداث […]

[ad_1]

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه اظهار داشت: موقوفه‌ای مشارکتی در استان قم با عنوان موقوفه امیرالمومنین (ع) در حال راه اندازی است که در این مرکز نیازهای اجتماعی و فرهنگی گنجانده شده است و به زودی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی موقوفه مشارکتی را موقوفه‌ای دانست که مردم برای احداث آن مشارکت دارند و افزود: استان قم با توجه به وجود امام زادگان متعدد نیازمند وجود چنین موقوفه‌هایی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور نیاز به وقف‌های اجتماعی بیشتر شده است، همچنین وقف‌هایی که درآمدزایی اقتصادی داشته باشند.

لزوم گسترش وقف برای ایتام

وی گفت: اکثر وقف‌های استان قم برای روضه خوانی است در حالی که باید وقف‌هایی به آموزش قرآن کریم اختصاص داده شود.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به لزوم گسترش وقف برای ایتام افزود: وقف به ازدواج جوانان نیز یکی از وقف‌های مهم است که باید در جامعه گسترش پیدا کند.

وی بیان کرد: افرادی که ساختمانی را به نهادی اهدا می‌کنند بهتر است که آن را وقف کنند زیرا در صورت وقف هیچکس نمی‌تواند مال موقوفه را بفروشد.

[ad_2]