[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، علی‌اصغر پیوندی ظهر سه‌شنبه در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدسه کریمه اهل‌بیت (س) که در سالن جلسات حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، بیان کرد: با وجود اینکه می‌توان از بارش‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد اما متأسفانه بارش‌های اخیر سبب جاری شدن سیل در پنج استان […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، علی‌اصغر پیوندی ظهر سه‌شنبه در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدسه کریمه اهل‌بیت (س) که در سالن جلسات حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، بیان کرد: با وجود اینکه می‌توان از بارش‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد اما متأسفانه بارش‌های اخیر سبب جاری شدن سیل در پنج استان کشور شد.

وی بیان کرد: با وجود بارش بسیار زیاد آسیب جدی به مردم وارد نشد اما زیرساخت‌های استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان و مازندران دچار آسیب‌های جدی شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه استان قم در میان استان‌های مختلف رتبه سوم کشور را در جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان به خود اختصاص داده است، افزود: حس بشردوستی و نگاه ویژه مردم نسبت به هموطنان خود در سیل اخیر به خوبی مشاهده شد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر با ۲۸ هزار نفر نیروی عملیاتی به انجام اقدامات لازم در مناطق سیل زده پرداخت، افزود: خوشبختانه جمعیت هلال احمر موفق شد ۶۸۰ هزار نفر درگیر سیل را از محل حادثه به اماکن امن انتقال دهد.

پیوندی ادامه داد: جمعیت هلال احمر به توزیع ۲ هزار پتو، ۶۰ هزار چادر و بسته‌های غذایی در میان مردم پرداخت تا بدین وسیله بخشی اقلام مورد نیاز سیل زدگان را تأمین کند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به کاهش دردهای سیل زدگان با انجام اقدامات لازم، افزود: تیم درمان اضطراری هلال‌احمر ایران پس از ژاپن رتبه دوم را در جهان دارد.

وی بیان کرد: میزان خسارات واردشده در استان‌های درگیر سیل بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

پیوندی با اشاره به کمک نقدی ۱۸۳ میلیارد تومانی مردم از طریق هلال احمر به سیل زدگان افزود: مردم همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان به‌صورت غیرنقدی به سیل‌زدگان کشور از طریق هلال‌احمر کمک کردند.

[ad_2]