[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، غلامرضا جانقربان ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه شهر قم دارای ۴۵ هزار هکتار محدوده و حریم است، افزود: ۱۳ هزار از شهر قم را محدوده شهری و باقی را حریم تشکیل می‌دهد. وی اظهار داشت: بیش […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، غلامرضا جانقربان ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه شهر قم دارای ۴۵ هزار هکتار محدوده و حریم است، افزود: ۱۳ هزار از شهر قم را محدوده شهری و باقی را حریم تشکیل می‌دهد.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۰ طرح موضوعی و موضعی برای محدوده‌ها و حریم‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون شهردار قم با بیان اینکه هزار و ۶۰۰ هکتار از مساحت قم را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، افزود: مطالعات لازم برای محلات دارای بافت فرسوده در این شهر انجام شده که شامل ۱۷ محله می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات در نظر گرفته شده برای ورودی‌های شهر قم، افزود: شهر قم دارای ۶ ورودی است که برای همه آنها طرح‌های اصلاحی در نظر گرفته شده است.

جانقربان بیان کرد: طرح اصلاح ورودی جعفریه در سال ۹۴ با ورود شهردار تصویب شد و امسال قانون ارتقای کیفی ورودی جعفریه در دستور کار شهرداری منطقه ۶ قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سایر ورودی‌ها از جمله ورودی جاده اراک در حال تصویب برای ارتقای کیفی است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم بیان کرد: از سال ۹۴ با تأکید شهردار قم طرح‌هایی که در محدوده هزار و ۶۰۰ هکتار بافت فسوده هستند در اولویت قرار گرفتند.

[ad_2]